torsdag 9 augusti 2007

Well, here we go..!

Om jag är nervis? Nej faktiskt inte. Excited (uppspelt)? Inte det heller dock.. Trött? JA! Drygt 14 timmar tills vi åker hemifrån. Har typ packat klart nu, måste ladda min dator med bilder o låtar o sånt. Sen ska jag skriva klart Spexmanualen.. Affe & Ammi kommer hit på fika, Malin, Anna o Andreas käkar middag här tsms med Öhrns. Enchiladas. Jag har inte gjort annat än önskat mat hela veckan.. Okej, lögn. Jag har gjort sjukt mycket..

Tisdag (31/7):
Lunch hos mormor o morfar (oxrullader! hallon!)
Glass med Anna, Katie, Malin, Martina o Natalija på Per Tutti (som ALLTID påminner mig om Perotta...) Extremt gott iaf. Vattenmelon & Vit Choklad/ Hasselnöt
Sova över med Malin.

Onsdag:
Va med Malin hela dagen. (Den gråa färgen har jag inte valt för att jag tyckte det var tråkigt..)

Torsdag:
Vaccineras mot Hepatit A. (Nej, inte B, pga att mamma tänkte fel o inte trodde att jag skulle hinna det. Och nej, hon har inte pratat blommor o bin med mej)
Middag med Helen, Sara, Sinem o Amanda, på Papaya.
Katie kom hit o sov över.

Fredag:
SKÅNES DJURPARK! Fick en guidad tur av Jonathan. Kollade på matning av sälar o uttrar. Käkade glass på Björnberget (The Beer Mountain) o inspekterade de intressanta svenska "skedarna" (träspatlar..)
Anna o Katie sov över. Kollade på Fallen.

Lördag:
Lunch med Pappa på Coffee Point.
Roslundins på fika.

Söndag:
Filma Tartuffe på Marsvinsholm. En trevlig familjeutflykt med filmarna. Tjänade tom pengar.. Fint väder o god mat (MacDonalds..). Jag tror att föreställningen egentligen e bra, men det var det drygaste jag någonsin filmat..

Måndag:
"Lunch" med LinnPinn på Nova. Dvs, hon käkade lunch, jag drack juice.
Lunch (!) med Jesper på Viggos. Viggos är gott.. Drev runt lite på stan, käkade glass (Perotta..) (melon, maräng o ägglikör). Gick ut till Vipan. Det kändes neutralt, inte spec konstigt faktiskt. Ganska tomt, såg bara en vaktis o en målare. Gick tillbaka. Satt i Stadsparken en timme.
Middag med Jonas o Sinem. Fläskfilé m klyftpotatis o OSTSÅS! Recept: Smält smör, blanda i mjöl (funkar me glutenfritt). Häll i mjölk. Häll sen i mer mjöl/mjölk till rätt konsistens. Häll i blåmögelost. Häll i riven vanlig ost. Krydda med salt, peppar, vitlök, ingefära o kanske lite citron. Provsmaka gärna mycket. Tycker du inte om den så har du gjort ngt fel. Iaf, sen åt vi marängswiss.. O jag skadade mitt långfinger på Jonas frys.. Sen fick jag presenter :o) Jonas hade köpt Grey's Anatomy säsong 2, del 2, som tack från honom o Dan för att jag redogerade julshowen. Som 1. var min praktik, 2. inte blev spec bra anyway, iaf inte det jag gjorde. Men jag gillar Grey's Anatomy. Kollade på några avsnitt också. Fick ett pussel av Sinem, med vår kära kungafamilj.. O ett halsband med en ananas! Var Glad! Jag sov över. Somnade kvart i fyra.

Tisdag:
Var med Niklas.
Middag med Ekesbo; pastasallad.

Onsdag:
Var i stan med mamma.
Avskedsfest! Malin, Sandra, Hjalmar, Anders, Erik, Anton, Rebecka, Anna, Malin, Andreas (!), Carolin, Ellen, Jesper, Mathias, Jonathan, Ale, Rasmus, Amanda, Dan, Anna, Erik, Axel, Moa, Linnea, Anna, Jonas, Sinem. Shit nu har jag säkert glömt ngn, förlåt! Iaf, folk hade med sig mat o så. Lovewellarna sjöng runt pianot, Anna o Malin sjöng Du Gamla Du Fria. Det gjorde Erik o Axel oxå, fast i nyskriven version :) Supergulligt.. Andreas hade skrivit en pianolåt till mig, named: Slipsad till dig (tied to you..). Jesper hade skrivit om texten till Känn en doft av kärleken, o spelat in på skiva.

Någonstans i väster
Ligger det ett land
Dit många åkt för att framgång nå
Men guldet blev till sand
Men du kommer att lyckas
Och ha det riktigt bra
I Santa Barbara, California
Med solsken varje dag

Ja, man kan ju alltid hoppas! :o) Diggar slutet av vers två:

Att komma hem kan bli jobbigt
Du ställs inför ett kval
På grund av alla NTSC-band
Som inte vill bli PAL

Jag får överväga om det är lönt o komma tillbaks.. Fick en massa glöm-inte-sverige-saker också. Som knäckebröd. O älgar. O en Swedish Spoon. O lite smycken.. O så vill mina kära kompisar att jag ska skriva brev till dem. Ja, det kan jag väl göra. Om ni svarar?
Att hålla kontakten med någon måste vara ömsesidigt. Jag hoppas jag håller kontakten med de flesta.. Så skriv, ring, MSNa, Skypea, kommentera på min blogg. That'll make me happy!

Hejdå Sverige,på återseende!

Inga kommentarer: