tisdag 21 augusti 2007

Inte så mycket att göra..

Det blir så. När man ha checkat out skolan, downtown och omgivningarna så finns det inte så himla mycket kvar att göra.. Innan skolan börjar på måndag. Hänga vid poolen (shit jag borde verkligen köpa solkräm, men vilken????????) eller shoppa. Men det där med shoppa är svårt. För jag är så himla rädd at pengarn ska ta slut. Om jag köper ett par shorts nu för 200 spänn eller en ny bikini (som jag borde skaffa) eller en ny handduk (borde skaffa det också) så kanske jag inte har råd att köpa mat i slutet av månaden? Eller terminen.. De andra gör hur mkt saker som helst. Köper klänningar o underkläder på Victoria's Secret o går på bio o käkar ute mer än vad jag gör o fixar sina naglar o stuff. O köper sprit. Hur har de råd? Idag måste jag iaf köpa mjölk. Och en handduk. Men som när jag var på stan med Maria igår, så lyckades jag liksom inte köpa något.. Känns konstigt.. Så vad ska jag då fördriva tiden med? Jag hoppas på att mina böcker ska komma in så att jag kan hämta ut dem snart.

Har bokat in min första inrikesflight. Okej, jag bokade inte själv, men den är iallafall bokad och klar. Jag åker till Portland på fredag, kommer hem söndag. En helg hos Linnéa o Aaron. Det blir säkert superdupertrevligt! Någonting att göra också. Bra! Tackar så mycket för den möjligheten!

Igår var det dags för den första veckostädningen. Jag och Victoria hade den på vår lott. Vi hade ingen dammsugare, så därför hade vi väntat så länge. Men igår hade det blivit så grisigt så vi lånae grannarnas dammsugare. Grön. Jättekonstig. Men ganska fin. Jag lyckades manövrera den. Vi städade golvet och bordet och diskbänken och så. Satte ner all använd, inte diskad, disk i diskhon. Typ första dagen bestämde vi att alla skulle diska efter sig själva liksom, logiskt och så. Det höll några dagar. Sen inte. Alla är överirriterade på den/ de som inte diskar efter sig, jag tänker inte nämna några namn. Denna/dessa personer är också de enda som låter saker ligga runt hela lägenheten och inte bara i sitt rum.. Irriterande. Sen när vi var klara med städningen så var det en annan person som gnällde och sa att vi inte hade städat ordentligt o att vi var ju tvugna att diska också. Gud jag blir så trött. Det ska bli roligt att gnälla på alla andra sen när de ska städa.. Suck..

Jag o Stina kollade på Grey's Anatomy igår kväll. Vi tänkte börja från början av säsong ett, men den första skivan hade jag förstås glömt i DVD-spelaren hemma, så det fick bli från avsnitt 6 och framåt. Säsong 4 börjar här i slutet av september tror jag, o vi är flera stycken som är intresserade av säsong 3 på DVD, så det lär lösa sig :o)

Har insett att jag antingen tänker på engelska eller i blogspråk. När något händer så försöker jag formulera det som att jag ska skriva ner det här. Sen att jag glömmer typ allting innan jag hinner skriva är ju en annan sak. Det är intressant bara, att komma på sig själv med hur man tänker. Skoj..

Fick mejl från Erik som berättade att lärarterminen nu har dragit igång på Vipan. Det känns lite vemodigt att inte komma tillbaka, men det är en avslutad epok. Livet går vidare. Hoppas iallafall att alla som är kvar tar väl hand om varandra, skolan och spexet. Hm lol.. :o) So long!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Är det en Amerikansk dammsugare med dammsugarpåsen hängade på pinnen? Eller hur man nu ska uttrycka det...
Är inte dom helt omöjliga att få in under soffor, byrårer och människor som somnat på mattan? Har funderat på det. Inte på människor som somnar på mattan utan att det måste vara skitigt under varenda möbel hos en som har en sådan. Snacka om risk för dammallergi!

Jonthe sa...

Upps! Logga in med fel namn... men du fattar nog att det e jag som skrivit.