lördag 18 augusti 2007

A day at the mall.. (and by the pool)

Okej okej, jag vet att jag har skrivit ett inlägg redan idag, men jag kände att jag behövde dela med mig av mina upplevelser från köpcentret (La Cumbre Plaza). Cyklade dit på Huffy, som inte riktigt gillar mig asså.. Växlarna klyddar och han har ingen fotbroms... Sen hittade jag ingenstans att ställa honom heller, utan parkerade bakom ett träd. Gick runt och var rädd att någon skulle ta honom hela tiden.. Började inne på Body Shop, kände att en tvål skulle inte sitta helt fel. Men tvålarna där är jättedyra.. (Sen att jag inte hittade någon i den vanliga affären är ju också en annan femma..) Ville kolla om det finns någonstans där man kan köpa film - med amerikansk regionkod (t ex Grey's Anatomy säsong 3). Så jag gick in på Sears. Och sure, jag hittade det största filmutbudet hittills, men det var ju inte direkt stort.. Hade planerat att köpa lite shorts och så, så jag entrade Pacsun, men tror ni inte att alla reakläder var slut, eller!?!? Hittade dock en annan klädaffär som var bra! Blev dock lite väl orolig för Huffy, så jag gick tillbaka för att checka honom. Han stod kvar. Tittade runt lite på Macy's. En mysko kille sade hej till mig från rulltrappan som åkte åt andra hållet. Jag bara..eh, hej hej.. De hade snygga ramar på nedanvåningen. Dyra också.

Jag har åtminstone en sak gemensam med detta landet.. Vi gillar Hitta Nemo. Jag gillar Hitta Nemo. Och här finns det oändligt med Hitta Nemo-saker. Tydligen. Som igår, när jag var och handlade, hittade jag Hitta Nemo-vitaminpiller. För barn. Med bl a apelsinsmak. Och idag då, när jag helt ovetande gick omkring på ovanvåningen på Sears och letade efter billiga badlakan och plattångar (plattänger?, ja iaf bara EN, så plattång), så springer jag på en hel hylla med underbara Hitta Nemo-saker. Jag lyckades nästan övertala mig själv att jag verkligen behöver nya lakan (vilket jag faktiskt borde göra, eftersom jag bara har en uppsättning, och jag ska bo här i ett år..) eller varför inte en fleecefilt? Det var med största självuppoffring som jag lyckades gå därifrån utan att köpa något, och jag tror jag till och med skakade.. Fortfarande tagen av detta försökte jag handla kläder i denna nya underbara affär som jag har glömt vad den heter. Men det lyckades inte. Får försöka någon annan dag. Tog mig iallafall till mataffären. Och tror ni jag blir kvitt min obsession där? Eh, nej. Hitta Nemo-flingor. Hitta Nemo-plåster. Gaaaaaaaaah. Tog mig därifrån med flingor (INTE HITTA NEMO), tops, Swedish fish och lite Ben & Jerrys (rea) (cookie dough).

Cyklade tillbaka, och det är alltså inte LITE varmt här.. Så sen spenderade jag någon timme vid poolen, som har kallt vatten. Riktigt kallt. Skönt. Ikväll är det partyparty igen. På Isla Vista. Jag är ingen partyparty-typ så jag stannar väl hemma o kollar på film. Jag fattar verkligen inte varifrån folk får pengar till sprit.. Då köper jag hellre Hitta Nemo-lakan..

2 kommentarer:

Karin sa...

Är det inget lås på cykeln???

Jonthe sa...

Sears? Är inte det ett varuhus som har typ allt från grävmaskiner till ullstrumpor och smycken?
Dom handlar ju alltid där på Extreme Home Make Over. Mycket diskret dessutom, typ "Var ska vi handla idag?"
"Jag tycker vi handlar på Sears! Dom har allt som den här familjen behöver. Dom är jättebra på allt! Tihi!"
Kanske e lite kritisk men visst fasen handlar dom där i varenda avsnitt?
Dock aldrig Hitta Nemo lakan....