onsdag 22 augusti 2007

Spending money..

Woopsie, skulle nog inte ha skrivit sådär igår. Det blev mycket handling.. Alldeles för mycket.. Gjorde av med 140 dollar, dvs nästan 1000 SEK. Å andra sidan fick jag tag i ganska mycket av det jag behövde. Jag köpte följande:
Ett par grön/svart rutiga shorts, ganska långa.
Ett par svarta korta shorts.
Två par linnen utan axelband (ett turkost, ett rosa).
En vit BH utan axelband.
En typ sweatshirt/hoodtröja med korta ärmar (Piff o Puff..).
Ett grönt badlakan.
De två böckerna som jag hade beställt: Spiral & Loop.
Mjölk.
Hitta Nemo-lakanen.. För att de var på rea..

Jag är faktiskt väldigt nöjd med mina köp. Det enda jag nu känner att jag kanske behöver är en bikini till. Alla andra har jättemånga, jag har en.. Men det är ingen brådska med det. Vad som är brådska med är solkräm. Det ska jag cykla och köpa innan jag lägger mig vid poolen med min bok och slappar bort dagen.
Stina och Maria har åkt med tre tjejer i grannlägenheten till LA, och kommer hem imorgon. LA är coolt. Men Portland är banne mej minst lika coolt. Två dagar kvar. Ska bli superkul!
Igårkväll var jag, Victoria, Corinne, Tini och två tjejer som heter Caroline (Gbg) och Sabrina (Schweiz) downtown. De köpte smoothies, jag köpte glass. Vi var ute på piren också. Första gången jag har varit där. Jättemysigt! Finns en masa restauranger och lite souvenirshoppar och så. Gick in i en sån. Och vad tror du jag hittar??? En stooooor, guuuuul, badanka.. Det är då man blir irriterad. Victoria tog kort på mig med den, som jag ska lägga upp senare, så ni inte tror att jag ljuger. Den var verkligen perfekt.. Kostade typ 100 spänn. Ska deff köpa en sån, fast inte igår, för jag hade redan slösat för mycket pengar..Men ååååååååh va fin den var! :o)

Jag har funderat på en sak. Hur svarar man på bloggkommentarer? Ska jag svara i nästa inlägg, ska jag själv kommentera tillbaka, ska jag skicka mejl, eller ska jag skita i att svara över huve taget? Fast det känns ju lagom snällt.. Så jag ska beskriva dammsugaren lite mer nu, för Jonathans skull!
Den har alltså skräpbehållaren på skaftet, och sedan kan man fälla skaftet lite grann, för att lättare kunna köra dammsugaren. Höjden på munstycket är ungefär 5 centimeter, och så mycket man kan få in under en soffa t ex är nog ett par decimeter. Vill man städa mer får man helt enkelt bära ut soffan så länge. Det finns två lägen på powerknappen; matta och inte matta. Praktiskt. Den låter så in i h*lvete, det vill säga ett bra sätt att vecka slöa apartmentmates med. Den kan inte suga upp för stora skräpbitar, så de måste man slänga i soptunnan själv. Man tömmer dammsugaren genom att skruva av behållaren och helt enkelt tömma den i soppåsen. Mycket mer miljövänligt än att slösa en massa papperspåsar. Några fler frågor angående dammsugaren?

När jag pratade med de där hemma i morse hälsade Erik till mig från flera av mina gamla lärare. Snyft. Jag vet inte om någon av dem läser det här (jag vet egentligen inte alls vem som läser det här, vill ni så får ni gärna kommentera någon gång, så att jag vet och kan uppskatta att ni läser det jag skriver!), men jag vil hälsa tillbaka till dem! Bossarna och Erik är de jag fick besked om. Självklart hälsar jag till alla mina andra fd lärare också! Hej hej!
Om det förresten är någon, typ vem som helst, som inte har fått min bloggadress men skulle vara intresserade av att läsa om mitt nya liv som är så otroligt spännande, så får ni väldigt gärna ge dem adressen!

4 kommentarer:

Nina sa...

eyy cissi!

vad jag har förstått av bloggvärlden (jag är ju bara såååå van bloggare) så brukar man svara på kommentarer med att själv kommentera inlägget som blev kommenterat (HAHA nu skrev jag kommenterblabla tusen gånger, roligt). Kul att du länkat min blogg föresten! Även om det mest bara är vanligt Ninasvammel nu än paris-snack... Föresten tror jag att man det är rätt många som läser din blogg och som vill kommentera, men det går inte om man inte har ett google/bloggerkonto. Tror att du kan fixa i dina inställningar så att även andra kan kommentera (på blogspot brukar man kunan göra det som blogger/anonym/övrigt). Jag hoppas hur som helst att du har det bra, dina inköp verkar feta och LA verkar sjukt surrealistiskt men även skoj!

Cissi sa...

Okej, typ såhär? :P Tack så supermkt för hjälpen! Jag har nu gjort så att vem som helst kan kommentera! Go Nina!

Anonym sa...

Fina lakan!! Nästan lika fina som de andra du tog med dig :P
/AnOnym

Sinem sa...

Jag har ett tips på ett ställe du kan hitta fina klänningar, American Apparel. Det ligger någonstans på state street. Jag kommer shoppa loss där när jag kommer. Speciellt till min syster =D