onsdag 22 augusti 2007

Mitt hjärtas hemlighet <3

Jag drunknade just i lite nostalgi. Lyssnade på min iPod och märkte att den låt som spelades var Mitt hjärtas hemlighet från musikalen Robin Hood som sattes upp av Ölands Sommarteater 2005. Jag trodde att jag var alldeles för trött på de låtarna för att palla lyssna på dem, brukar alltid trycka förbi dem.. Men den här gången blev jag bara tagen av stunden. Så för alla er som var med och såg Robin Hood under Lovewell 2005, och för alla er andra, texten till Mitt hjärtas hemlighet (text och musik: Nippe, sång: Anna Henriksson):

Hur kunde han få för sig något sånt?
Jag som hustru till den där Prins John.
Allting går för fort, allt sker för snart.
Blott en enda tanke värmer mig så underbart..

När får jag se igen,
mannen bland alla män?
Som sätter min kropp i brand,
när han tar min hand.
Mitt hjärtas hemlighet,
något som ingen vet..
Om nån ska bli min man
så är det han.

Jag är blott en bricka i ett spel.
Hur kan bröllopstanken bli mer fel?
Jag är en trofé till vinnaren,
han ska få min kyss och Gud, jag hoppas jag vet vem!

När får jag se igen,
mannen bland alla män?
Som sätter min kropp i brand,
när han tar min hand.
Mitt hjärtas hemlighet,
något som ingen vet..
Om nån ska bli min man
så är det han.

Stilla min hunger och lugna min själ.
Han kommer, det kommer gå väl!
Hör mina böner och tro på mitt ord,
det finns bara en för mig på denna jord!

När får jag se igen...

Om nån ska bli min man
så är det haaaaaaaaaaan!


PS. Varför kan jag inte längre ändra färg, storlek, tjocklek osv på texten...?
PPS. (25/9-07) Jag har kommit på det.. Tack vare Jesper..

2 kommentarer:

Anna sa...

Gulligt! Tog du med kepsen med allas autografer?
(Jag var där)

Cissi sa...

Haha jag vet. Nej den blidde kvar hemma.. Vill ju inte riskera att tappa den..