söndag 12 augusti 2007

Santa Barbara

Det kaliforniska vädret är fullkomligt underbart! Fullkomligt underbart! Som hemma när det är som bäst! Jag var hemma och slappade fram till lunch, testade skype, vilket är ett fenomen. Pratade med Anna, övermysko. Konverserade även med Raz o Ale. Underbart att höra er! So come on peeps, get skype! Så kan vi snacka :o)
De andra i Apt 17 (där jag bor..) stack ut när jag hade duschat (naaajs), så jag hade det lite lugnt här tills Elin hämtade mig. Elin kommer från Ystad och är den enda personen jag hann träffa i Sverige innan jag åkte hit. Hon ska plugga Multimedia Film Production, precis som jag, men har inte hittat någonstans att bo än.. Så inatt bodde hon hos sin kusins kompis kompis o idag skulle hon ut o kolla på en lägenhet, o snäll som jag är så joinade jag. Så de hämtade mig ch först åkte vi in tll stan. Santa Barbara är överexotiskt. Den lilla stunden vi var downtown lade jag märke till:
- Palmer
- Billig Ben & Jerrys (!)
- Halvnakna manliga, levande skyltdockor...
Vi åkte ut o kollade på en lägenhet som Elin isåf skulle dela med en tjej o två killar. Det verkade lite mysko, även om de var trevliga o tjejen bröt på ryska. Vi får väl se vad hon bestämmer sig för.
Till lunch å jag min första amerikanska hamburgare. På In n out. Insåg att jag kommer bli fet.. Goda pommes, sure, men sjuuuuuukt mycket fett.. Blö, blir spyfärdig bara jag tänker på det.. Så när jag kom hem gick jag ut på en långpromenad och brände kalorier i den stekande solen.
Kevin, vår manager på Verano, var precis här o tog emot mina pengar, depositionsavgiften på 300 dollar som jag trodde jag kunde betala med kor men det kunde jag inte så jag tog ut pengar idag vilket kostar massa pengar meb men, och då sa han att det var inte alls en tyska vi väntade på utan en kines vid namn Cho (som i HP). Men hon kom inte, så nu letar de efter nån annan som är villig att sova i sängen över mig. O tydligen är listan lång. Jag vill bo med en som inte är svensk, även om Kev (dont tell him I call him that,,) tycker lite synd om en tjej av annan nationalitet som måste dela rum lägenhet med 4 svenskar.. Well well det löser sig.
Gonatt! Eller gomorron.. Eller nåt..

2 kommentarer:

Anna sa...

Du trodde att du kunde få betala med kor? Cecilia, du är långt borta nu! I Södra Sandby är det okej att betala med kor och grisar men inte i USA. Jag vet, det är svårt att vänja sig, hur många kossor får man för en dollar nu?

Låter ju som att du har det bra! Vi saknar dig här hemma! Hoppas att du får dela rum med en kines!

Dan.B sa...

roligt o se att du har kul i santa barbara. Det e en fin stad och ett bra resemål som jag själv skulle vilja besökaa. Hehe, ja betala med kor den va rolig, måste ha många kor hemma i södra sandby. PS/ Fin blogg.