torsdag 30 augusti 2007

Sprit..

Eftersom det är Tinis födelsedag idag och de flesta inte har någon lektion imorrn så skulle de såklart ut ikväll. Och sure tänkte jag, vad har jag egentligen för anledning till att inte följa med? Det kan ju inte skada. Så jag tog på mig klänning, sminkade mig, plattade håret. Stuff like that. Joinade förfesten i köket. Stina gjorde en drink till mig (Smirnoff Green Apple, 7up och Fanta) som jag faktiskt drack upp, varvat med vatten och mackor. Jag tänker inte påstå att det var gott, men jag ville ändå inte fega ur. Jag har aldrig varit full. Okej, för er som inte visste det, så fick ni nu bekännelsen. Jag har aldrig kännt för att supa mig packad. När alla andra började göra det vid 16 års ålder, hade jag (och jag är deff inte ledsen för det) kompisar som jag kunde ha roligt med utan inblandning av sprit. The main reason för att jag inte dricker är för att jag inte tycker det är gott. Det smakar rent ut sagt skit. Äckligt. Plus att det kostar en himla massa pengar.

Jag sprang iaf runt och plåtade festbilder med min systemis. Det var roligt. Folk posar bra när de är fulla.. Corinne beställde taxisar till klockan tio, och redan då var det folk som hade spytt och fått hjälp i säng. Jag tog taxi tillsammans med Corinne, Victoria o Caroline. Grejen med at gå ut idag var att Zelo hade öppet för folk från 18, inte bara 21. Det var ju grejt ju. Corinne var full som jag vet inte vad och ramlade i en buske. Först måste jag bara återge koncersationen i taxin:

Victoria: Man kan typ ta taxi till San Fransisco, stanna där i tre nätter för 100 dollar + betala taxichaffisens hotell, och sen får man gratis hemresa. Det är typ jättebilligt!
Jag och Caroline: Ja, det låter ju bra!
Victoria: Hörde du det Corinne? Det är typ asbra ju!
Corinne: Va? Vad?
Victoria: Man kan åka till San Fransisco med taxi skitbilligt!
Corinne: Nej nej, vi ska inte till San Fransisco för fan, vi ska bara ner till stan

När Corinne ramlat i busken och spytt vid en parkbänk ville hon åka hem för hon mådde skit. Stina, Linn, Tini, Suzanne och Hannes anlände. Jag följde med Victoria för att ta ut pengar och när vi kom tillbaka hade Corinne o Caroline åkt hem. Linn, Stina, Tini, Suzanne och Hannes hade gått in på Zelo, så jag och Victoria gick in där också. Kostade 7 dollar.

Jag har vatt ute på typ ett sånt ställe två gånger innan: bal och student. Då var det speciella tillfällen, och alla var typ där, blandat folk som brukar gå ut och folk som inte brukar gå ut. Jag tyckte egentligen inte att det var jätteroligt. Men i och med att jag inte har varit ute så mycket innan så har jag inte riktigt den sortens dansfeeling i kroppen. Jag undrar om det märks? Troligtvis. En annan sak som händer när folk blir fulla är att de blir väldigt närgångna. Hm jag är inte bra på att dansa. Är hellre ute, det är svalare och tystare. Vissa folk pratar mycket när de blir packade. Pratar o pratar o pratar. Man kan bara sitta o lyssna, o behöver inte säga något speciellt.

Sen blev Stina utslängd. Hon drack öl när vakten såg, och han visste ju att hon var under 21. Efter en liten stund gick jag också ut, för att se vart hon tagit vägen. Hon var full som en marulk. Jag hittade henne ingenstans. Sen blev Suznne utslängd, för att Tini (som också lutade åt marulkshållet) typ blandat sprit med henne, när vakten såg på. Sen kom Tini och Linn ut. De skulle vidare till ett 21+ställe. Tini blev mer och mer marulk. Hannes var marulk så det bara stänkte om det. Han kom också ut till slut och jag, Hannes, Stina, Suzanne och en snubbe från Hannes lägenhet tog en taxi hem. Hannes babblade på och upprepade samma saker gång på gång. Taxin släppte oss, vi betalade och jag sitter nu i min säng.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det är bara så pinsamt. Och onödigt. Jag tänker iallafall inte följa med ut fler gånger. Imorrn ska jag gå med Elin, Katrine (danska) och Lina (Antonias kompis från Linköping/Lund) på zoo. Lite barnvänligare aktivitet, mer för mig.

Good night, sleep tight, don't let the bed bugs bite, I'll se you in the morning light (not)!

4 kommentarer:

Jonthe sa...

Jäklar! När man förfestar ska man dricka så man känner att "Nu är det kul! Nu vill jag ut och festa!" inte "Nu ska jag spy och ägna resten av kvällen åt att stoppa huvet i en hink." Låter inget vidare lajbans. :-/

Anna sa...

Wow!! Vad kul det låter! Varför vill du inte följa med igen?? Gå inte på zoo! Djur är tråkiga (jag hatar djur, speciellt getter!).
;)

Anonym sa...

åhgud! Vilka människor! och de är ju ändå din ålder, snacka om noll alkoholkoll... Bra att du står på dig tycker jag iaf.

Sinem sa...

Fattar att du inte vill följa med folk som inte vet hur man festar. Om folk bara blir aspackade och dryga hade jag inte heller velat följa med. Snacka om att förstöra en kväll...