söndag 19 augusti 2007

Sol, vind och vatten. Höga berg också.

Att ligga vid poolen är fullkomligt underbart, och jag har minsann börjat bli brun! Tack och lov. Jämför jag med den Sverigebleka nyansen så måste jag säga att jag helt klart föredrar det bruna... Som dessväre har en tendens att vara lite rött (bränt), men whatever, det går över!
Var precis och tog ett kvällsdopp med Corinne o Tini. Träffade två killar, också från Sverige, som bor någon lägenhet bort. Hannes o Christian. Hannes ska också plugga film. Najs najs. Det var kallt att bada när solen gått ner, även om vattnet var varmare än det brukar vara på dagen. Men det var skönt. Najs you know.

Igår tog jag Huffy på en långtur. Jag och Tini cyklade in till stan, för att checka hur lång tid det tog. 25 minuter. Det är inte så himla mycket. Däremot är det rena livsfaran att cykla i den här stan.. Tini cyklade på som bara den, så jag försökte hänga på, men hade jag varit ensam så hade jag nog tagit det lite lugnare.. Men det gick bra, so don't worry. Det finns speciella cykelfiler längs de stora vägarna (vi cyklade längs State Street, typ den största), och ibland, när vägen har en speciell fil för de bilar som ska svänga till höger, så går cykelfilen mitt i vägen.. Inget Hardebergaspår här inte.. Man måste hela tiden vara på alerten. Huffy krånglade inte så mycket, men vi var överens om att han nog är till för lite mindre personer än oss (typ barn..), eftersom man inte kan höja styre o sadel mer, och de fortfarande är hyffsat låga... Sadeln är dessutom riktigt hård.. Men det var skönt att cykla, jag ska inte klaga.
Vårt egentligen enda ärende i stan var att Tini skulle köpa spray för att färga sin Huffy rosa. Jag tycker den blå färgen är fin. Men det är kanske bra med en som ser annorlunda ut från de andra tre.. Vi frågade i bokaffären om var man skulle kunna tänkas hitta rosa sprayfärg till cyklar.. De gav oss ett par tips. Jag passade på att fråga om någonstans där man kan köpa filmer och fick ett tips till det också. Sen öpte vi smoothies. Jag köpte en Razzmatazz (har jag fel om jag känner igen det, Ale?). God som sjutton. O kall. Najs. Vi gick in i den kombinerade film/musik/bokaffären och deras filmutbud var faktiskt riktigt bra. Köpte inget dock, men man kan ju kolla. Fick reda på att tredje säsongen av Grey's Anatomy kommer på DVD den 11 september... 60 dollar kostar den dock.. Det är dyrt... Får se om jag kan spara ihop och köpa den tills Sinem kommer hit.. Ingen av de potentiella färgaffärerna var öppna.. Typiskt. Så vi började cykla tillbaka. Okej, jag hade väl lagt märke till att det var lite nerför när vi cyklade in, men inte att det var SÅ mycket.. Tini cyklade ifrån mig, så jag kunde ta det i min egen takt. Det var jobbigt.. Men inte för jobbigt, jag menar jag kommer ju cykla in till stan igen..
Vi träffade Stina o Maria vid Albertssons, de skulle handla sprit till kvällen. Massa sprit.. Sen i kassan delade de upp det så att Stina köpte typ lime och vinöppnare, Maria köpte all Tinis mat, och Tini köpte all sprit. Känns lite obvious, men det gick bra. Jag hjälpte till att forsla hem lite öl. Sen fick Stinas cykel punka.. Ajdå.. Det fick bli att gå hem.. Eftersom det var partyparty så skulle ju alla duscha. Då gick vår dusch lite sönder.. Stina klarade sig, men när jag skulle duscha så ville den inte att det skulle komma vatten från duschen, utan bara från kranen där nere. Stina fick hjälpa mig och sen när hon väl fick igång den så var det ett jäkla tryck. Med varmvatten. Jättevarmvatten. Och jag som hade sett fram emot en kall dusch.. Mm det var en mysko upplevelse, men men sen när Tini skulle duscha så funkade det fint.. Otur..
Drinkar ser faktiskt ganska gott ut. De förfestade här igår och blandade lite o så. Fick smaka lite sprit. (Lite, väldigt lite, don't worry. Så lite att det t o m smakade gott.. Det är då det blir farligt at dricka mer så det gjorde jag inte.) Drack äppeljuice istället. Linn, Kristine o Tina från apt 18 var också här o förfestade. Jag blev tillfrågad ett antal gånger om jag ville följa med och ibland tyckte jag faktitskt att det hade kunnat bli rätt trevligt. Men klockan var mycket och jag var trött, så det övervägde. Vilket jag inte ångrar, för det hade tydligen inte varit så speciellt roligt. Isla Vista är partypartyställe nummer ett. De har fester typ varje kväll i typ varje hus. Vad jag har hört. Palla.. Jag tänkte lite igår, för jag menar bara för att jag o mina kompisar hemma inte festar o super en massa tillsammans så behöver inte det betyda att de ja kommer umgås med här kommer att vara likadana.. Då kanske jag faller för grupptryck och sånt.. Det vet man aldrig..

Jag har köpt melon o ananas som jag har i flingorna nu. Himla gott asså. Åt det till frukost. Sen gick jag ner till poolen en timme. Det var då jag blev massa brun. Det var skönt. Man ligger o steker, lyssnar på musik eller läser något. När det blir väldigt varmt dyker man bara i den kalla poolen, upp igen o lägger sig o fortsätter sola. Slappt!
Gick tillbaka lagom till radioprogrammet med Kaitlin, Katie, Omri, Sam o Morgan. Insåg att min mac inte klarade av att lyssna på det (okej den gör säkert det men jag pallade inte ta reda på hur) så jag lånade Marias PC. Maria o Stina skulle med Linn o Kristine på zoo. Hade gärna joinat om det inte varit för The Radio Show. Som var underbar!!! Tyvärr hackade datorh*lvetet, så man missade en massa. Hörde när Andreas ringde in, o Carolin o Helene, Så himla coolt asså. Däremot missade jag tydligen att David Spangler ringde.. Får lyssna på det senare.. Försökte ringa själv, men det gick tydligen inte från mobil.. Synd synd.. Hela showen inleddes med att Kaitlin (love her) sade: "Jag talar svenska bättre än jag talar engelska, även om jag inte talar svenska." Vilket naturligtvis inte är sant, men men. De berättade om hur underbart Lovewell är och sen sjöng de den delen av "666 feet under" som innefattar svenska. Gaaaaaaah, söton! De gjorde även rappen; "Hey you Devil..". Underbart! Har du möjlighet o lust att lyssna på det så gör det!!!
Ägnade sedan lite tid åt att prata med Andreas, han har en superaffärsidé! Go for it man! (Så att han kan bli rik o komma till USA o hälsa på..) Pratade också med Sinem, som ville ha hjälp att döpa sin hårddisk. Först dissade hon Jörgen, och när jag tänker efter så känns det inte riktigt rätt.. Det slutgiltiga namnet blev Gunnar. Mycket passande! Kollade även på The Virgin Suicides, som inte alls var så bra som jag kom ihåg den, inte så himla bra manus asså.
Ytterligare en timme i poolen och på vägen tillbaka tappade jag Benny (min mobil) så att batteriet åkte ut och så, men han klarade sig. Linnéa ringde från Oregon och vi pratade en stund. Pratade även med Aaron, som tycker att min engelska har förbättrats avsevärt sedan vi var o hälsade på dem påsken 2004. Well, det hoppas jag verkligen.. :o) Jag ska åka upp och fira Thanksgiving med dem i Portland, och kanske blir det någon helgvisit också. Jag är ju ledig på fredagar och så.
Undrar om pulvermos är dyrt.. Jag menar, om man kan leva på det? Jag har ätit vitlökspulvermos o bacon två dagar i rad nu. Supermegagott. Jag menar, sure, jag kommer nog tröttna på det också. Men jag tröttnade på makaroner och pastasås redan efter några gafflar.. Så go för pulvermos!

Jag tittade igenom de bilder som jag har med mig på datorn, för att lägga upp några på facebook. Facebook är bra, o det är kul att lägga upp bilder, men det är det här med upphovsrätt alltså. Jobbigt värre. Yrkesskada? Ja, men det är faktiskt lag på det.. Så jag la nästan bara upp bilder på mig själv. Sorry, Malin, du är med på några, och ja du får lägga upp bilder på mig på Bilddagboken, men var snäll. Lade upp ett nytt album som heter "Mina kompisar". Där ska jag lägga bilder på dem som tillåter det. Så om du vill att jag ska lägga upp en bild på dig, även om du inte har facebook (en snäll och fin bild förstås, både för din och min skull) så bara meddela mig. Tänkte dela med mig av lite bilder på mig själv under årens lopp:










Om man sover mycket så blir man bara ännu mer trött, men det är skönt att sova.

1 kommentar:

Jonthe sa...

Det verkar vara dåligt med kommentarer från folk. Jag kommenterar gärna. :-)
Idag har jag inte jättemycket att kommentera. Vad sägs om en ramsa?
Fänrik Nilsson är stark och stor för han brukar strypa kor!
Kör den i olika sinnesstämningar, typ lessen, glad, blyg, som apa osv, så ska du se att man kan ha skitkul för sig själv om man inte är med och festar. :-)