onsdag 29 augusti 2007

Det ligger en hatt på vägen

Varför känns allting bara hopplöst ibland? Min tå gör jätteont. Det är faktiskt sant. Jag har typ fått nån blåsa eller något på ringtån (heter det så? andra från vänster på vänster fot). Så skinnet är typ bortfläkt. Superont. Hade varit förståeligt om det varit på någon tå som är i kontakt med flipflopsen, men nej nej. Eller om det varit på långtån (den i mitten), eftersom ringtåns nagel ligger mot. Men så är inte fallet. Jag är trött som en marulk.. Jag gillar dock ordet marulk. Det är coolt..

Igår köpte jag en massa saker.. Böcker och pärmar och DVband och så. Gick alldeles för långt med min stackars tå.. Fast först hade jag Film & Video Production. Det verkar superkul! Som Rbl-lektionerna fast mer intensivt. Läraren påminner lite om Erik. Det är nog bra tror jag.. Michael heter han. Och man får kalla honom det. Eller Professor. Vi ska göra två projekt den här terminen. Det första är en enminutare (jag har en bra idé! något med två foton...). Vi ska använda naturligt ljus och inget ljud. det är otroligt bra (tack Erik!) att vi precis har gjort enminutare (och vunnit!), för de andra verkar inte riktigt fatta hur svårt det är att få in något på en minut. De hade värsta långa historier och så. alla ska göra varsin tror jag. Men man jobbar i grupper om fyra. Så det blir yra filmer per grupp. Om jag förstår det rätt.. Slutprojektet blir en treminutare. Yaay. Så tills imorn ska i skriva klart manuset. Min film kommer handla om en hatt..

När jag kom hem efter att ha irrat runt på stan var jag så trött o hungrig så jag kunde dö. Det gjorde jag inte. Jag ringde Jenna. Det var underbart! Pratade i typ 20 minuter, till en kostnad av 2,40 USD. Inte så farligt Och deff värt det! Jag blev på mycket bättre humör! Och skulle ge mig på att tvätta för första gången (jag vet, jag har varit här i två veckor, men jag har inte behövt tvätta förrän nu..). Slängde i lite handdukar o underkläder. Men det sket sig.. Jag vet inte vad som gick fel, men när jag hämtade det lyste en röd lampa där det stod något som jag inte kommer ihåg.. Grejerna var blöta (surprise) och inte direkt rena.. Fuck.. Får testa igen idag.. Gaaaaaah!

Igår fick jag access till SBCCs motsvarighet till Fronter: Pipeline. Ojojoj vad spännande. Inte.

Nu ska jag äta frukost klä på mig och gå till skolan. Jippie..

3 kommentarer:

Dan.B sa...

hej cissi, nu vet du hur det känns i min stortå efter värje bordtennisträning. Roligt att du gillar det i skolan, har själv fått ett nytt schema som bara är perfect. men ska höra om jag inte kan få lite mer lektioner, sknar tillexempel matte c. B.T.W städerskan har råkat ta ner alla affisher, men jag ska se till så dem sätter upp, supereleverna igen så oss dyrkande 3or har nått att sträva mot. dessutom ska jag höra med rasmuses lillebror om han skulle behöva lite hjälp med viper-tidningen. Gillar namnet, precis som min drömbil=). Har också ordnat ett spexmöte på måndag. Men du får ha det bra, sorry att jag inte kan skriva så ofta, jag gör det så fort jag kommer hem till min bror. Om du saknar vipan så saknar vipan dig 1000 ggr mer=) /kram dan

Anonym sa...

måste korrektera dan angående det pågående spexmötet att det kommer inte ske föränn nästa månad efter jag konsulterat med Bosse Den Store. Håller med dan om att ni var väldigt bra förra året och att vi ska kunna leva upp till dessa förväntningarna äro svåra. Hade bäst i The USA

Jonthe sa...

Läbbigt värre med tån. :-P
Nu kommer ännu en fråga om tekniska saker i USA, den förra var ju om dammsugaren, hur ser en amerikansk tvättmaskin ut? Kastar man liksom ner tvätten i en stor tunna uppifrån eller är det samma som hemma? Att man kastar in det frammifrån? Har många funderingar om landets spännande teknik... haha