tisdag 2 oktober 2007

Oboy, vilket vackert väder!

Det är alldeles lagom varmt här i skuggan under...ehm..ett träd. Lite lagom vind. Jag har "håla" till klockan fem (nu är klockan två) då vi ska filma Nannas film. Jag ska checka ut en kamera om någon timme, kanske göra lite Screenwriting. Just nu försöker jag bestämma mig för om jag gillar Shrek 3 eller inte.. Är nog mest inne på att konceptet, liksom så många andra, är ganska uttjatat.. Fast gospelsjungande grodor är ju inte helt fel.. Och åsnedrakungar är ju bara söta.

Idag filmade vi med Prof. Stinson. Sjukt roligt! Lätt bäst hittills! Jag o Tyler svärdfajtades med plastbestick medan Stina käkade kaka. Haha, skitroligt. Vi ska fortsätta filma på torsdag och då ska jag ta med min kamera så att ni kan få se bilder från när vi jobbar :D

Midterm börjar närma sig nu, vilket innebär att alla, utom vi, har massa läxor och massa plugg inför tentorna. Vad var det Bieber sade i början av terminen? Att vår midterm blir kunskapscheck; kan du vitbalansera en kamera? Lite nervis inför det alltså.. Det är sorgligt att vi bara har de lektionerna vi har nu den här terminen. Jag kommer sakna Screenwritingen framför allt. Igår lärde vi oss varifrån ordet Cliffhanger kommer.

Corinne och Tini är och handlar Halloween-kostymer. Det måste man göra nu, en månad innan, för sen tar de slut. Säger Aija, som bodde hä förra året också. Då var det några som hade klätt ut sig till bowlingkäglor. Sen hade de med sig en boll som de kastade runt och när någon skulle ta emot den så kastade de sig på marken. Skitroligt. Det finns alltså affärer downtown som bara har öppet de två manderna innan den siste oktober och sen stänger igen. De säljer kostymer allt från Häxor och Naughty French Maids till Scooby Doo-figurer och Bacon&Egg. De har svarta och svart/röda vingar som jag vill ha.. Men jag planerar faktiskt inte att åka till IV på Halloween och festa järnet tillsammans med resten av Santa Barbara. Polisen stänger infarterna vid sju-åtta typ.. Har jag hört.. Elin och Katrine ska se Tegan & Sarah i stan, så jag tror att jag ska käka middag med dem innan konserten och sen..kolla på film? :D Jag måste säga att jag hellre hade varit med om min första amerikanska Halloween för några år sedan då folk fortfarande Trick and Treatade, för det känns fel att gå miste om denna mycket intressanta högtid för att jag inte orkar med supandet.. Tyvärr är den 31 en onsdag så jag kan liksom inte "åka iväg över helgen". Nej, nu låter det som jag är bitter, men det är jag inte. Det gör mig faktiskt ingenting att jag inte får se Spongebob och lättklädda sjuksköterskor ligga och spy på mattan :o)

Lite fin lågstadieanda som jag och Elin snabbt inkastades i när vi försökte komma ihåg texten till de där "Slut för idag"-sångerna. Det här är en liten höstvisa av Lennart Helsing:

Gubben Höst, tänk nu målar han
björken i gult
Och med regnmoln intvålar han
hela skyn så fult

Se i kinderna nyper han
blommor och allt
Under tröjorna kryper han
och det blåser kallt

Våra rosor dem tjuvar han
ner i sin säck
Våra näsor dem snuvar han
så de springer läck

Ner ur grenarna skakar han
äpplen med hast
Hela sommaren makar han
undan med sin kvast

I vår hage spatserar han
och plockar blad
Men små svampar planterar han
på sin promenad

3 kommentarer:

Anonym sa...

Cissi, du skriver faktiskt en av de bästa bloggarna jag läser.

Så, med det sagt, varifrån kommer ordet cliffhanger? Du kan inte bara säga att du fått reda på det och sen börja prata om annat...

Cissi sa...

Tack så mycket! :D Don't worry, I'll keep on writing!

Jag kanske hade tänkt skriva det i nästa inlägg kanske! Det är liksom en cliffhanger, you know! :o)

Sinem sa...

Varför ska du inte med å se Tegan & Sara???? Hade själv inte bangat att se dem igen =D