torsdag 25 oktober 2007

AA, det brinner!

Jag vet jag vet, eftersom jag inte känner några som helst människor som är intresserade av film så borde jag ha förstått att om man äntligen kommer på hur man ska visa filmer man har gjort på bloggen så kan man ju inte vänta sig några kommentarer och uppmuntringar, och då kan man lika gärna sluta lägga upp filmer och gå och hänga sig själv.

Eftersom jag är ett kreativt geni (så gott som bevisat) har jag ännu en gång lyckats få till en tvetydig inläggsrubrik. Den första delen syftar på att jag fått två av två midterms-A. Dels på redigeringen, dels på Cinematographyn. Michael tyckte att jag gjort bra val när jag redigerade och Curtis insåg hur smart jag var när jag scorade 100% på vår mycket svåra midterm.
Den här veckan har vi kollat igenom alla enminutsfilmer, vilket har varit både spännande, intressant och fruktansvärt drygt. De flesta har gjort bra grejer. Det värsta med lärarna här är dock att man märker när de tycker att någon är dålig. De ställer en massa mysko frågor och så. Vi får inte "betyg" på filmen utan den här kursen byggs up med poäng, som sedan övergår i betyg i slutet. Poängen mäts i:
- Närvaro/ Deltagande: Max 20 poäng (10/terminhalva)
- Midterm: Max 25 poäng
- Grupparbeten: Max 25 poäng (12,5/terminhalva)
- Slutprojekt: Max 30 poäng
Jag ligger, så här långt, på max+, eftersom jag har tagit på mig att redigera gruprojektet eftersom inte Michaelpallar göra det själv och jag vill ha den filmen.. Duuuh.. Så om jag "fortsätter så här så blir det A". Låter bra ju..
På Screenwritingen (där vi ska lämna in den stora uppgiften, som vi haft tre veckor på oss med, på måndag - och som varken jag, Elin, Stina eller Corinne har börjat på) får jag + och Excellent! även om jag gör fel.. Skumt, men helt okej..

När jag ser ett A tänker jag också på Fem myror är fler än Fyra elefanter som jag och Elin så olagligt kollade på i måndags. Nostalgi på en mycket mycket hög nivå. Fy sjutton vad pedagogiskt.. Och man kommer ihåg typ allt! Brasse och Magnus är dessutom extremroliga och att jag skrattade så mycket så vi fick pausa berodde inte bara på att jag var stentrött...

A kommer först i Ankare
A kommer först i Apelsin
A-vitamin finns i Apotek
I Ananas finns A:na överallt
Och frågar du någon Apa
Har den A både bak och, A både bak och, A både bak och
Fram!


Det brinner i Kalifornien. Ni är troligtvis mer insatta i det än vad jag är. Allting jag vet har jag läst i de svenska tidningarnas nätupplagor. Det brinner alltså söder, öster och norr om Santa Barbara, men vi är hittills oskadda.. Det är lite läskigt dock. Dryga miljonen människor evakuerade från San Diego.. Stört.. Stina var överskärrad första kvällen, och även om jag inte trodde att jag var orolig för att brinna upp så kunde jag knappt somna. Ibland känns det som om elden kommer komma hit närsom helst och allt man vill göra är att packa sina grejer och dra norrut. Eller till sjöss, som Stina vill.. Andra stunder känns det som att man är hemma i Sverige och bränderna förekommer på andra sidan jorden. Jag tror inte det är lönt att oroa sig för mycket dock. Kommer elden hitåt så får vi la fly. Gör den inte det så får vi väl vara glada och be en bön för de arma stackarna i San Diego.. Men oroa er inte i onödan, jag mår bra ;D

På tal om eld förresten så har det varit extremvarmt här de senaste dagarna. Igår var det tydligen Santa Barbara-iskt värmerekord. Låter lite mysko men så är det enligt Corinne, enligt någon. Enligt någon, enligt Corinne. Typ.. 94 grader Fahrenheit. Är lika med 34 grader Celsius. Lagom kokhett och klibbsvettigt.. Men det är najs när solen börjar gå ner och det är sådär kvällsljummet!

Mitt internet funkar inte hemma. Vilket suger. Det funkar för Stina o Corinne, men inte för mig och Tini. Två dagar har gått. Och från och med nu är det helg, vilket innebär att jag inte kommer va i skolan innan måndag. Om jag inte sticker hit imorrn förstås, vilket jag möjligtvis tänker göra. Men det är lite sjukt hur beroende man blir av internet och möjligheten att ha tät kontakt med folket därhemma.. Saker och ting löser sig. Det gör de alltid.

Igår kväll var jag ensam i lägenheten (!!!!). Då kollade jag på 360° på storskärm och hade allmänt mysigt. Jag hoppas på att bli ensam en hel del den närmaste tiden, eftersom det är Halloween-helgen som nu nalkas. Jag har inte riktigt förstått det här med Halloweeen-firandet. Själva halloween är på onsdag. Då ska hela stan till IV och supa skallen av sig. Vi är lediga på torsdag och jag hade ju inte haft något emot att dra iväg någonstans, men vart? Plus att jag inte har råd. Den kvällen lär jag iaf bli helensam! Dessutom ska Halloween firas både fredag och lördag och man måste ha olika kostymer varje fest osv osv. Partypartypartyparty.. Nejtack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kanske var värmerekord för årstiden eller ngt?