tisdag 16 oktober 2007

Drömtydning please...

Okej, eftersom jag för första gången sen jag kom hit och har börjat drömma så mysko drömmar varje natt, kommer ihåg två av dem så måste jag dela med mig.. Tänkte jag..

1. Andra av tre(!) föreställningskvällar av Fallen. Jag var lite sen men tänkte att det gör ju inget att de börjar lite smått, jag ska ju inte va med förrän efter att Axel har pratat. Fortsatte sminka mig och stressade lite of course. Insåg att jag hade fel klänning på mig men att jag nog ändå var tvungen att springa för att hinna. Tydligen var vi inte på Sagateatern (fast scenen såg likadan ut..), för logerna var annorlunda och för att komma till scenen var man tvungen att ta hiss. Vilken inte kom såklart. Kommer upp och inser att de redan har börjat. Men md Hell is freezing over, som är öppningsnumret för akt TVÅ.. Och inte gör de det rätt heller.. Försöker iaf smyga in på scenen och joina mig till gruppen. Redan efter ett par minuter blir allt fiasko och vi måste sluta.. Tydligen beror problemen på två saker: 1. Vi har ingen trummis (var är du Pelle?) 2. Henqe är där och lägger sig i. Och vad i sjutton gör min matte/fysik/kemi/bilogi-lärare från högstadiet där..? Inser dessutom att jag har glömt både gloria och vingar. Lyckat.. Kommer inte ihåg slutet..

2. Jag och Erik skulle åka in till stan klockan fyra. Klockan var två och han skulle bara iväg och fixa lite saker. Jag skulle gå ut med Otto, gå bort till Måsbäcks och checka deras djur... Det första mysko som inträffar är att Måsbäcks har lånat en extraordinary röd volvo v40 av någon, som nu av någon anledning befinner sig halvvägs under vatten.. Tillräckligt för att man kan se in ovanifrån iaf och se de vita lädersätena och de reglerbara röda fotstöden för passagerarsätet.. Av någon anledning förvaras djuren inte i deras eget hus utan i grannens. Ett av djuren är en haj. Hajen försöker prata med mig men jag hör inte för att det är lite glas ivägen. så jag öppnar fönstret lite och pratar en stund med hajen. Men han blir lite vild och upphetsad och försöker ta sig ut. Jag börjar lite kvickt gå därifrån och när jag vänder mig om och ser att han faktiskt lyckats så springer jag därifrån för glatta livet. En haj på Södra Sandbys gator är lite läskigt.. Sneddar över gröningen mellan Mossavägen och Ringvägen och där står ett flygplan och släpper av folk. En tant börjar prata med mig om någon föreställning med prins Bertil.. Jag överger henne och springer hem. Klockan är då fem. Erik, Anders och Olle har bakat brownies i alla möjliga former (Mamma är på möte..). Jag berättar för Erik om hajen och är särskilt nöjd med repliken:
- Jag vet ju att detta bara är en dröm (mm, Winnerbäck spelades lite som soundtrack när jag sprang från tanten..) men jag har ju inte vaknat än!

Kommer inte ihåg slutet men vaknade lite i senaste laget och måste nu skynda mig till skolan.. Se upp för hajen!

8 kommentarer:

Anna sa...

Haha! Känner igen den där första drömmen. Drömde tex en gång att vi skulle köra fallen-föreställning och du var inte där så jag var tvungen att göra både våra roller i mötesscenen!

Den andra drömmen var rolig! Hm.. har du sett en haj på senaste tiden? Jag tror att hajen symboliserar något i ditt undermedvetna som jagar dig ;).
Temat för NP Sv B är i år drömmar och verklighet!

Sov gott!

Cissi sa...

Jag sag en film om cinematografi igar och de hade klipp fran Jaw.. Scary...

Haha stackare.. Vi hade drommar och ngt sant i nian oxa.. Du kan forresten fa mitt filmmanus till verklighetens drom och skriva om den som uppsats.. Den ar faktiskt bra.. Fast just det man maste ratta sig efter haftet och sant.. Suck..

Anonym sa...

Humorgalen, var så himla bäst! Kommer inte alls ihåg ifall jag sparade den inspelningen eller inte. Tror du får skicka den till mig.

Saknar dig med! När vi fick se salarna som tillhör rörlig bilden började jag direkt tänka på dig och Sinem, och alla andra som läste rörlig bild. började nästan sakna vipan...

Jonthe sa...

Föresten Cissi så finns såna stora badankor som du hittade även i Sverige. På Lagerhaus. Finns även regnbågsfärgade som heter "Proud to be a duck" och ankor som är tandborsthållare.

Ang provet så täntke jag faktiskt inte alls på Olof. Varken denna gång eller förra. haha!

Anonym sa...

Hej Caesar!
Gah, hur e läget med dig? :) Allt bra i USA?
Jag läste inte din kommentar förrän idag så jag hann inte krama Cats och Agnes från dig. :O Men jag kan dela med mig lite av de kramarna jag gav i onsdags. ^^
Kram! /Anna

Cissi sa...

Ursäkta mej Jonathan, men när såg du senast en gigantisk badanka på Lagerhaus??????? Om dom har infört sådana i sortimentet nu så blir jag mycket överdrivet sjukt jätteirriterad..

Anonym sa...

Ja, Jonthe. Har de verkligen gula? Måste in och kolla på måndag.

Sinem sa...

Jag har irriterat mig i typ en månad nu för att jag upptäckte för en månad sen att de fanns stora gula badankor, precis sådana vi letade efter...
Dina drömmar låter bara som om du e väldigt stressad över något...