måndag 8 oktober 2007

I've got wings to fly + Dagens Grattis!

Idag fyller Maria år. 29. Grattis så jättemycket vännen! Du har nu kommit upp i den åldern (förlåt..) då det slutar hända något spännande varje år man fyller år, som lagar som slutar gälla och så, men födelsedagar kan ju vara intressanta och roliga och spännande och mycket bra för det! Och det är jag övertygad om att din blir! Du kan ju alltid förgylla dagen med lite Reese's, som jag hoppas att du har sparat till idag! Dagen till ära har jag infört ett nytt moment i Dagens Grattis-inläggen. Nämligen bild på födelsedagsgrisen. Här är en från i somras:


Jag säger bara: ögon..

Jag är rädd att födelsedagssångerna börjar ta slut.. Om ni har några tips så hör gärna av er! Idag blir det tyvärr ingen vanlig födelsedagssång, utan en sång som påminner mig om Maria (det finns iofs ett oändligt antal sådana, men särskilt den här).

Vem kan segla förutan vind?
Vem kan ro utan åror?
Vem kan skiljas från vännen sin
utan att fälla tårar?

Jag kan segla förutan vind
Jag kan ro utan åror
Men ej skiljas från vännen min
utan att fälla tårar!


Usch vad sorgligt det blev.. Hm ett trefaldigt SKÅNSKT grattis för Maria iaf! Hurra, hurra, hurra! Ha en superbra dag!

Idag är jag glad. Mycket glad faktiskt. Bland annat på grund av att skolan fortsätter att gå bra, då sjunker man inte ner i gyttjan på samma sätt.. Jag fick A på Cin, och Excellent! (med tre streck under) på Screenwritingen. :D Suck vi ska va färdiga med nästa redigeringsassignment på måndag. Sen äntligen får vi göra något vi själva väljer. Antingen blir det något projekt från Jonas om han kan fixa något, eller så gör jag en trailer till Fallen. Midterm närmar sig, nästa vecka har vi gått halva terminen. Då ska vi testas. Hm lite mer nervi än jag trodde jag skulle va faktiskt.. Fast alla andra har ju stora tentor, det slipper vi iaf.. Och pratar man med någon hemma så kretsar livet kring tentor, tillhörande ångest, sömnbrist och påföljande tentafest.

Idag på Screenwritingen inledde Jon lektionen med att ge oss tjejer 4 varningar om killar. Tänkte dela med mig av dem så att ni tjejer vet när det är dags att dumpa honom.. Det är faktiskt seriöst och Jon menar att det faktiskt stämmer alltihop.
1. Om en kille pratar under en film betyder det att han är ett egoistiskt svin som vill ha all uppmärksamhet.
2. Nackrakning. Om killen inte rakar håret i nacken betyder det att han inte bryr sig om att sköta sig själv och inte om hur du ser på honom. Nu är det ju insidan som räknas, men det har säkert någon insidlig relation också..
3. Hur killen äter motsvarar hur han är i sängen. Tänk på det nästa gång du ser en kille äta!
4. Killens relation med sin mamma visar hur hans relation med dig kommer va! Hur han relaterar till kvinnor i allmänhet you know!
Innan du avfärdar varningarna, tänk efter! Och se upp! Begå inga misstag! Och killar, dags att börja raka nacken och skaffa bordsskick kanske?

Jag har börjat komma in i mitt gamla mönster, gjorde klart läxan 5 minuter innan vi började.. Inte bra inte bra.. Ska därför ta tag i morgondagens nu! Enjoy the day!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om en kille pratar under en film betyder det att han är ett egoistiskt svin som vill ha all uppmärksamhet.
...eller så är han mer intresserad av tjejen än filmen ;)
Tentafest är kul :) Feber och förkylning som jag har nu (fast febern har lagt sig) är inte lika kul :( Adjektivet för själva tentan kan du ju själv tänka dig ;)
/Jesper, som häver i sig alla naturmedel som finns

Sinem sa...

Alltså, vad händer om tjejen pratar under filmen? vad betyder de?
Lider med dig Jesper, har också feber och förkylning efter tentafest. Men min feber har inte lagt sig än =(

Cissi sa...

Det betyder ingenting, reglerna gäller bara för killar :D Så prata på du :P

Jonthe sa...

Är lite tveksam ang film o pratregeln. Och hur i helsike kan man jämnföra bordskicket med hur han är i sängen? Betyder det att om en kille äter väldigt snobbigt och med ett fruktansvärt bra bordsskick, är han då lika trist i sängen? :-P

Maria sa...

Tss det slutar inte alls hända roliga saker när man blir gammal!
Man kan t.ex. få ett stort paket med sitt favvogodis på posten från en galen men helt underbar exilskånska :-)
Tack än en gång och kram på dej gumman!

Anna sa...

Hepp, man ska alltså kolla in bordskick nu oxå...men eftersom äta är det nya ligga enligt jesperspexet så kan det nog stämma.