lördag 27 oktober 2007

Donation, någon?

Jag befinner mig just nu i en av tillvarons obehagliga svackor. Sitter i min säng och undrar vad sjutton jag är här för. Pratade med mamma lite för att må bättre och frågade henne varför jag inte valde att plugga i Florida? Svaret var att jag inte ville det, trots att vi pratade om det också.. Eh jaha? Jaja, inte så mycket att göra åt nu. I köket/vardagsrummet sitter mina bakfulla kamrater och tittar på någon mysko film. Köket ser ut som ett helvete, mitt skrivbord likaså. Ute är det lite kallt o regnigt (vilket är bra för elden), så man känner inte riktigt för att gå ut, fast jag har redan varit ute på en promenad idag.
Igår var det den första av Halloween-festerna. Jag var ute och bowlade med Elin, Katrine och Jessie. Det var roligt! Sen drack vi mysko, mexikansk choklad med marshmallows och när jag kom hem klockan 12 tittade jag på lite film. Halv två kommer Minami och Tini hem. Dundrandes genom dörren, tänder massa lampor, börjar laga mat och väsnas. Jag går och lägger mig.
Vaknar vid halv elva och går upp för att fixa och äta en fridfull frukost, eftersom alla andra sover ruset av sig. Trodde jag. Hinner precis sätta mig innan Stina kommer upp och också ska äta. Med TVn på högsta volym typ..
Droppen som fick bägaren att rinna över (mig att gå ut i regnet) var att Tini började prata och skratta på deff högsta volym med sin tyska kompis på skype. Nu är det lite lugnt men jag längtar till ikväll när de ska ut igen...

Det som egentligen stör mig mest är att jag verkligen vill här ifrån - och verkligen har någonstans att åka. Men verkligen inte har några pengar. Nästa helg är jag långledig och ryssarna är i Florida för att spela sin musikal (som Katie o Morgan, btw, också ska va med i). Efter showen ska alla lovewellare, som vill och kan, uppträda lite - bl a med Signs of Life. Och jag som inte har något speciellt att göra nästa helg.. Suck. Det liksom förstärker deppningen lite. Så om någon har 3500 kronor att donera mig så att jag kan lämna det eldhärjade Kalifornien för en het Florida-weekend, meddela mig snarast! Jag blir dig evigt tacksam! ;O)

1 kommentar:

Sinem sa...

Jag kan tyvärr inte donera pengar till dig, men kanske göra dig lite gladare med att jag kommer om 46 dagar och jag har ett nytt blogginlägg du kan läsa =) Puss!