måndag 15 oktober 2007

Vad ska du bli när du blir stor?

...är nog en av de frågor som stör mig absolut mest.. Vaddå stor för det första? Jag är väl stor? Men det jobbiga är att man ju måste svara på den artigt ställda frågan.. Och vet man inte så har man ingen riktning i sitt liv. Men det finns ju så himla mycket.. Men jag orkar inte gå in på den diskussionen, det var bara för att jag inte kom på någon annan rubrik på dagens inlägg.. Jag och Elin har iallafall diskuterat sådana djupa frågor idag. Som att bli vuxen. Tvi o blä o usch. Vi kom fram till att det ultimata vore att kunna byta jobb sisådär vartannat år och hinna prova på en tjugo olika jobb innan man går i pension.. Men sen är det ju familj och sånt som kommer ivägen.. Och då kommer man in på vad meningen med livet är och så djupt ska vi inte sjunka..

Eftersom jag var ute och reste förra helgen tyckte jag mig vara värd en lugn och skön slapphelg nu. Jag kan nog säga att jag lyckades. Var iofs på skolan i fredags, på min lediga dag, och redigerade lite. Blev dock inte klar med min redigeringsläxa men den sköt jag upp till igår kväll... Tjaa, blev klar i tid och lämnade in 25 minuter innan deadline (även om det står att jag lämnade in den 10.00pm, eftersom jag hade försökt ändra tidsinställningen på min dator men lyckats glömma att ställa tillbaks klockan ett dygn, så den låg 24 timmar före.. suck.. men nu sade jag iallafall till honom ovh han noterade). Jag spenderade lördagen med att kolla på Ebba & Didrik och käka polkagrisar (mitt sista svenska godis..). Ebba och Didrik är en sorglig TV-serie.. Usch vilket hemskt liv de lever.. Usch.. Söndagen muntrade jag upp med att kolla på säsong 14 av Parlamentet. Parlamentet är det roigaste ever. Fyyyy vad jag skrattade. I min ensamhet. Varje dag gick jag en timmes promenad iaf. Och jag lagade mat.

Jag har äntligen skapat småfilmer av delar ur Fallen och lagt upp tilll allmän beskådning på Facebook. Har du inte Facebook och är för lat för att skaffa så kan du även kolla på dem på youtube. Mitt användarnamn är cktraff. Sök bara på det. Finns 9 videoklipp :D

Vi fick idag reda på vad vi ska plugga på inför onsdagens midterm. 5 dataskrivna sidor, mestadels i punktformat. Åhnej, vad rädd jag blir.. Inte. Jag och Stina ska gå igenom det imorrn. Vi kollade på en 90 minuters film om cinematografer från filmens början till slutet av 80-talet. Exempelbilder och intervjuer. En intervju var med Sven Nykvist som jag inte kan så mycket om, men han bröt rätt rejält på svenska.

Jag och Elin och Katrine ska börja leta lägenhet nu. Vi vill bo tillsammans nästa termin. De flesta härifrån ska flytta ihop i ett partyparty-hus. Kul för dem. Någon som Elin kände hade tydligen haft ett boende och betalat 500 dollar i månaden, det är typ 300 mindre än vad jag gör här.. Shit vad jag kan spara pengar på det.. De pengarna kan läggas på roliga saker sen..

Jon inledde lektionen med att berätta om sitt liv. Wooooooooooow säger jag bara. Snubben fick sitt filmintresse som liten och rådet att göra det som är roligt. Vilket ledde honom genom filmskolor och rakt in i branschen.. Han blev aldrig någon jättejättekändis men han fick vara med och göra riktiga produktioner och massa sånt, tills han en dag tröttnade på det. Han märkte att han, med hjälp av sin (gränslösa) kreativitet, kunde hjälpa människor. Inte bara började han undervisa och hjälpa skribenter med en massa (han har hjälpt massor av folk, tar ingen credit för det, och avslöjar aldrig vem han jobbar med) utan det han mest hjälper folk med är att hitta lösningar så att man kan få in pengar till välgörenhetsorganisationer och så. På sju år har han hjälpt olika människor med att dra ihop, sammanlagt, dryga 2 miljarder svenska kronor (335 miljoner dollar..). Det är då man blir matt och undrar vad meningen med livet är..

Grattis på 2års-dagen! :o)

Inga kommentarer: