torsdag 6 september 2007

Within me there is boundless creative power

Överskriften till dagens inlägg syftar på två saker.
1. Min dag har varit lovewell-deppig (kommer till det lite längre ner)
2. Jag hatar att komma på rubriker till inlägg som inte har någon given överskrift. Det är alltså upp till läsaren själv att kreativt tänka ut ett tema till dagens skrift.

När jag sent omsider masade mig upp ur sängen idag (7.30) var himlen grå och jag var tvungen att ta bussen en timme tidigare för att kopiera min Shot List i bibblan. Så jag kopplade på min dator (som vanligt) och såg att jag fått ett mejl från Carolin. Nämen, vad trevligt. Carolin skrev att hon just nu är inne i en deppig jagsaknarlovewellochmittlivsuger-period och undrade om jag kunde skicka några Fallen-låtar till henne. Eftersom jag av erfarenhet vet att sådana moods inte är att leka med skickade jag henne fyra låtar och länken för att hämta hem We will meet again. Dagens goda gärning.

Jag insåg dock ganska snart att jag själv kommit in i en liknande period. Iklädd lovewelljeans, Who Arted-tröja, Vipanhood, militärskor och hatt masade jag mig iväg till skolan. Lektionen (Film & Video Production) segade sig, det enda som hände var att Professor Stinson gick igenom de 1CCD-kameror vi ska använda. Ungefär exakt samma sak som Professor Bieber gjord epå Cinematographyn igår, bara det att kamerorna då var 3CCD-kameror, men menyer o shit funkar ju typ likadant. Drygt alltså. I slutet fick allihop testa på att stoppa in bandet i kameran och montera den på ett stativ. Svårt. Det enda upplyftande var att Stinson (woops, glömde jag skriva Professor före? Det kan få förödande effekter på mina betyg..) i slutet av lektionen visade oss lite mer komplicerade kameror som vi får använda. Yay! Jag blev lite kär i Canon XL 1, även om jag inte ens har rört den än. I framtiden ska jag ha en BRA kamera!
Jag har hittills haft tre klädesplagg som fått okända folk att börja prata med mig:
1. Vem mördade min badanka !?-tröja. Någon smartskalle under orientationdagarna insåg att jag också var svensk!
2. Lovewell-jeans. "Oooh, what does it say on your jeans?" "Who wrote it?" "Why?" "Is it SWEDISH!?" Lol..
3. Hatt. Alla älskar min hatt! Vilkorslöst.

Under dagen försökte jag fundera ut hur jag skulle kunna bota min deppighet, och beslutade mig för att köpa hem skräpmat, bunkra upp mig i sängen och kolla på min PA-film, läsa mina notes och sedan avancera till att redigera klart Fallen. Gick alltså in på McDonalds. Tredje gången sen jag kom hit. Måste berätta om min första gång. Jag skulle beställa en McFeast, för det är min favvis. Tror ni Mackedoncans hemland har McFeast? Nej. Nehej. Då får jag väl välja något nytt då. Det fick bli en Angus Deluxe. Men på bilden ser jag att denna burgare har gurka, som jag ogillar. Så jag ska be dem att göra en till mig utan gurka.
- Ehm, can I have it without... cucumber?
(Blick på mig som om jag är dum i huvet)
- Eeeeeeeeeeh, cucumber?
- I, ehm, I don't know the word.. ehm, what's in it?
- It's cheese, tomatoes, pickles...
- Oh, yes, that's it! Without pickles!
Okeeeeeej, jag visste väl egentligen att det inte heter cucumber när man pratar om inlagd gurka, men hallå?? Var är associationsförmågan??? Bara för att jag kan prata engelska, och du inte svenska!!!

Åter till idag. Jag bar hem mitt Angus Deluxe Meal (burgare, pommes, cola). Som jag trodde kom jag hem först, sticker in nyckeln, vrider om och..inget händer.. Eeeeeh, jaha vad är det här för dag!? Jag testar åtskilliga gånger men dörrjäveln vill inte låsas upp. Så jag ger upp, sätter mig ner utanför dörren och käkar min McDonalds-mat. Väntar helt enkelt tills Tini kommer hem. Hon låser upp, och jag (som nu iaf är mätt) hämtar min dator för att kolla efter folk som har velat få tag i mig idag. Då stänger internet ner. Jag hatar internet här! Två timmar är det borta! Seuck.. Kollar lite Grey's Anatomy. PA-film. Ingen bra idé. Jag vill bara tillbaks ännu mer. Sen gjorde jag klart min Cinematographyläxa. Blev riktigt nöjd faktiskt! Bra det ju..

Jag råkade tänka lite tatueringstankar. Det är många här som tatuerar sig, och jag övervägde att skriva ett inlägg om att jag bestämt mig för att tatuera mig, för att se hur reaktionerna blir. Faktiskt intressant. Det är många här som påpekar att deras föräldrar skulle döda dem om de tatuerar eller piercar sig. Därför gör de det nu, så att föräldrarna hinner vänja sig eller så att de själva hinner tröttna på piercingen innan de kommer hem. Den snyggaste tatuering jag någonsin sett hade Emma i MP3C. Sitt stjärntecken (vågen) i nacken. Himla fint. OM jag skulle få för mig att tatuera mig någon gång så ska jag ha något i nacken. Känns som risken är ganska liten att man tröttnar på den, eftersom man typ aldrig ser den..
Iallafall, så satt jag och tänkte att jag aldrig skulle stå ut med att ha liksom samma bild permanent inristad i min hud. Då ska det vara något man är väldigt passionated about... vilket of course fick mig att haja till, För vad är jag väldigt passionate about? Just det! Så om jag någon gång får för mig att tatuera mig så ska jag ha Lovewell-loggan inristad i nacken!

Jag fick ett mejl från Erik idag. Han bifogade bilder på Anders (mitt gamla) rum! Jag lägger upp dem här för att ni ska kunna beskåda själva!






Lite rosa, huh? Fint iaf tycker jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade på mig min vipanspex tröja igår när vi var på kåren. Alla stirrar på en och undrar vad det står och vissa går fram och pratar med en.

Anonym sa...

Oops, jag glömde skriva mitt namn. /Helen

Sinem sa...

Nu har jag kommit på en sak vi MÅSTE göra när jag är i USA. Äta på McDonalds, men de lär ju inte ha glutenfrittbröd...

Jonthe sa...

Hmm.. har glömt vad jag skulle skriva. För en gångs skull har jag faktiskt inget speciellt att säga alls. Hmm...
Har köpt en box med shrek, Shrek 2 och shrek 3d och en jäkla massa annat i som jag inte vet vad det är. Svårt att fatta hur man ska vinkla sin syn genom glasögonen för att se shrek i 3D. Inget du har erfarenhet av?? :-)