onsdag 26 september 2007

Lovewell-Marathon

Jag blev lite inspirerad och tänkte att jag skulle kolla på alla de Lovewell Sweden-filmerna jag har; 360°, Eville, Livstecken o Fallen. Började med 360° o insåg att den är så jävla bra och att jag kollar på den alldeles för sällan. Kollade även på lite av extramaterialet (nej, Erika, inte bortklippta scener), en film inte helt olik mitt projektarbete men en tredjedel så lång. Extrembra. Kom inte ihåg att den var så bra.. Lite underbar musik från 360°:

Reach out and lend a hand
Let your heart sore to the stars above
Everything we do, everything we say, it's all about love
It's alla about love


The things we do, only to get by
Every day, fighting to survive
We never stop to hope and pray
For another day
Another day, another dollar


All for one and one for all
The pact we made together
Together we will fall
Together


Nästa i raden är alltså The Road to Eville. Som hackar. Jag visste att den hackade, men idag var det värre än vanligt. Datorn hängde sig redan innan ridån gick.. Jag mejlade Hank o bad honom fixa en ny skiva till mig någon gång.. :o) Lite fin musik finns där ju iaf:

Känner ilskan i mitt bröst växa och ta över
Blicken svartnar. pulsen slår, hon tar det jag behöver
Varför känns det här så svårt?
Vänd er om och se på mig!
Önskar alla olyckor i världen drabbar dig!


All my life I wanted more
The decisions I have made
What was I fighting for?
My life was a charade
But still I never will regret
I never will regret..


Istället började jag kolla på Livstecken, menjag har sett så himla många gånger så jag råkade visst hoppa lite och orkade inte kolla på andra akten över huve taget.. Men men, bra låtar:

I saw determination, I knew you were the one
I watched you fight your battles, I knew this day would come
The way you wear your honour, with courage, strength and pride
Hanging in the balance inside


How can it be worth to give up my whole life for only you?
That's not what I ask of you, I just wanna be right here where you are
Maybe there's a way we could find a home to call our own


Sist men inte minst Fallen. Nu började klockan bli mycket och jag trött. Kollade på öppningsnumret iaf :o) Sjukt bra! Extremt enormt bra. Alla har bra öppningsnummer.. Strong värre. Så av mina planerade fyra filmer blev det en och en halv sammanlagt kanske? Hmm.. Jag rekommenderar iaf dem allihop! :o)

Jag fick mitt A på redigeringen. Känns ju bra iaf. Helg imorrn :D

Inga kommentarer: