tisdag 25 september 2007

Skoltrött + Dagens Grattis!

Tja det är ju roligt när folk börjar bli oroliga för att man inte har skrivit något på... fem dagar. Fast frågan är om det betyder att de bryr sig, eller att de inte har något vettigare för sig än att läsa om mitt intressanta och mycket spännande liv. Okej, det var elakt, förlåt.. :o)

Att jag inte har skrivt på så "länge" beror bl a på att det inte har hänt så mycket av intresse. Helgen har präglats av sömn, slapp, mensvärk, filmtittande, filmning, kollektiva vräkningshot och ytterst lite plugg. Hattfilmen är så gott som färdigklippt och utkastet skickade jag till Andreas för tonsättning i förrgår. Ikväll ska Sinem hjälpa mig med min underbara manusidé som blev lite sågad av Jon igår. Den måste helt enkelt konkretiseras mer.

Om det förresten är så att det är någon som inte har kunnat läsa Sinems blogg på några dagar (som jag t ex) eftersom ni är för lata för att spara länken och går genom min sida så ska jag bara meddela att den bara ändrade namn och att länkn på min sida funkar nu igen.

Jag fick A- på min första Cinematography-filmnings-inlämning. Det känns bra eftersom jag bara var halvnöjd med den.. Igår kollade vi på resten av reklamfilmerna och min var faktiskt över förväntan måste jag säga (hade hunnit glömma bort den..). Det verkade som läraren (Michael) gillade den också. Och de andra eleverna. Känns ju najs. Idag skickade han betygen på Assignment 1 via mail till oss. Jag fick B. Det är inget fel på att få B, om det finns en bra motivering. Det fanns ingen motivering så jag mejlade honom tillbaka och frågade om han kunde säga varför jag fick B, så att jag kunde förbättra något till nästa gång. Svar: Du lämnade in den för sent, på kvällen den nittonde. Jag vet att jag skrev i förra inlägget att jag insåg att jag hade senast ändrat min film fem timmar efter att jag lämnade in den. Grejen är att jag klart och tydligt sade detta till Michael (och assistenten Linda) men att han sade att "there are worse problems in this room that I have to solve now". Okej, men då ska han fanemej inte dra ner på mitt betyg för det! Skrev jag till honom. "Well, I don't remember that conversation". I bet you don't! "Men om du säger att du lämnade in det i tid så får jag väl tro dig och ändra till ett A." Så nu sitter jag med hans senaste mejl och vet inte om jag ska svara eller prata med honom imorrn.. som sagt så är det egentligen skit samma om jag fick ett B, så länge jag får C eller mer på kursen.. Det är liksom mer principen..

Idag var det Vipanloppet. Jag hedrade det genom att, inte ha på mig min Vältränad Vipanelev-T-shirt (eftersom jag aldrig var tillräckligt snabb för att få en), men genom att ge mig ut på min första riktiga joggingtur sedan förra årets flopp. Jag var ute och "sprang" för några veckor sen, men det gills inte riktigt eftersom det var en alldeles för kort runda och jag varierade spurt med sakta promenering. Idag hade jag tänkt springa 8 kilometer men jag vet ju inte riktigt hur långt det är så jag bestämde mig för 50 minuter istället. Det blev 45. Jag sprang NÄSTAN hela tiden. Det var skönt. Fast varmt. Och backigt. Blev av med lite agressioner iallafall. Bosse B mejlade mej (man får skriva mej istället för mig om man är konsekvent, det är inte jag) imorse att Vipanloppet 2007 låg på webben nu. Så himla snällt av honom att hålla mej uppdaterad! Ni kan också kolla på de små treornas film om årets lopp som vanns av...guess who? Atham satte nytt skolrekord för tredje gången. Av tre..
http://www.lund.se/templates/Page2____30995.aspx

Jag såg en av de bästa filmerna jag någonsin sett på bio i helgen. Across the universe. Underbart bra! En kärlekshistoria i musikalstyle (som funkar) med bara Beatlesmusik. Kreativt redigerad och nytänk. Mycket bra! Tyvärr verkar det som att den inte kommer till Sverige, which sucks! Jag har även kollat på The pursuit of Happiness (übersöt film med Will Smith and Son) och Freaky Friday (bättre än jag trodde!).

Sounds of laughter shades of life
are ringing through my open ears
exciting and inviting me
Limitless undying love which
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe


Dagens grattis går till Carolin! Men eftersom jag inte skrev något i söndags så ska jag passa på att gratta Kaitlin i efterskott också! Båda fyller femton, vilket innebär att de i Sverige är både byxmyndiga och tillåtna att cykla utan hjälm. Tufft! Dagens sång blir på engelska, så att Kaitlin också hänger me!

Haaaaappy birthday to youu (som i ni)
Happy birthday to youu
Happy birthday dear CarolinandKaitlin (very fast)
Haaaaaappy birthday to youuuuuuuuuu!


Ha en superbäst dag Carolin!!!!!!!!

Jag börjar bli trött på skolan nu.. Det är liksom för mycket skola.. Och skola är jobbigt.. Det är liksom högre krav än man är van vid.. Of course.. Det är fortfarande roligt men jag är lite trött på det just nu. Är så himla skönt o ha Chicago-resan att se fram emot!

Lovewell ska va i Oskarshamn nästa år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK CISSIIIII!!!!!!! DU ÄR BÄST!

Jonthe sa...

Atham snackar som min förra körskolelärare haha. Häftig snubbe. Minns första vipanloppet jag var med i. Kom fram lagom tills dom började plocka ihop.
:-P