lördag 8 september 2007

:D

Idag och igår har varit bra dagar :D Jag är lite smålycklig. Vilket är kul. Roligt. Najs, you know. Vad detta beror på? Några olika faktorer:

1. Det är helg! Skönt. Jag menar, även om inte skolan har kommit igång på riktigt än så är det som det är: instängd i kalla klassrum med någon som står och maler på ett främmande språk. Det är roligt, sure, men också lite ansträngande. Klart sagt: skönt att vara ledig i tre dagar!

2. Jag fick igår kontakt med en tjej som jag var kompis med för drygt tio år sedan och inte har pratat med sedan dess. Våra dagmammor var systrar och vi var på Enebacken (typ där alla dagmammorna samlades en gång i veckan) tillsammans, och jag har lite vaga minnen av födelsedagskalas och sånt. Har försökt hitta henne innan, men visste inte vart hon flyttade.. Så nu sökte jag på hennes namn på Facebook, fick upp två profiler och skickade ett mejl till båda två med frågan om de möjligtvis bodde i Genarp under första halvan av 90-talet? Och jag fick napp! Himla roligt faktiskt!

3. JAG SKA TILL CHICAGO! okej det är detta som gör stunden gör mig mest lycklig! Övelycklig faktiskt! Jag ska till Chicago den 4 oktober, hem den 6, för att se David Spanglers musikal Nefertiti. Först när jag hörde att de ska sätta upp den i höst så tänkte jag inte så mycket på det. Jag menar, att någon ska göra något i Chicago är ju so far away. Även om jag visste att både David, Carrie o Nippe kommer va där. Sen började jag tänka. Hm, det hade ju faktiskt varit lite roligt, men det kostar säkert massa pengar.. Fast det hade ju varit roligt. Träffa folket och så. Kollade upp lite med Nippe som sa att det kanske inte var någon idé, eftersom de tre kommer va hyffsat busy. Jag hade tänkt tanken att be någon av floridianerna möta upp, så vi kunde umgås några dagar. Katie upplyser mig om att de har homecoming den helgen. Damn it. Jaja, jag struntar väl i det då.. Sen pratade jag med Margie av en helt annan anledning, då tanken slog mig. Vad är chansen att the Spanglers inte ska dit? Typ noll.. Så jag frågade. Och svaret var som jag trott: ja, Margie, Mats, Cassie och den övriga familjen Spangler ska dit. Och ja, de kan tänka sig att spendera lite tid med mig om jag tar mig dit. Så idag hjälpte mamma mig att boka biljetter o stuff. Jag ska:
Tors 4 okt flyga till Chicago, via Las Vegas o anlända
Fre 5 okt på morgonen. Checka in på vandrarhem, göra stan, se Nefertiti 8 pm, returna till hostel o sova till
Lör 6 okt. Luncha eller något med Margie, Mats o Cassie, för att sedan ta planet tillbaka via Phoneix.
Jag är glad!
Kolla gärna upp: www.nefertiti.cc eller Nipps blogg (länkad från min sida) för mer info om Nefertiti.

En sak som däremot inte är så rolig, för inblandad, är att en av mina kära grannar har blivit kallad till polisförhör den 10 oktober. Anledning? Gissa en gång. Rätt. Polisen såg honom dricka, och nu ska han rättegångas. Kul. En av tjejerna blev släppt eftersom hennes flaska var tom..

Jag är klar med min Cinematography-läxa som blev över förväntan! Tack alla som hjälpt mig! Idag ska jag ta tag i min Screenwriting-läxa så att jag kan spendera morgondagen vid poolen. :D

3 kommentarer:

Anna sa...

Hjälp! Allt är helt svart, man känner inte igen sig!
Åh, Chicago och allt lovewellfolk, jag är avundsjuk!

Maria sa...

Åhhh vad avis jag blir. Lyllos dej som kan åka till Chicago och se Nefertiti och träffa alla.
Kul att du har det bra over there!
Kram

Jonthe sa...

Frank Sinatra sjöng ju "This is my kind of town Chigago, osv."
inte så konstigt kanske eftersom han hade djupa kontakter med Maffian och de hade (eller har?) Chicago som sitt "högkvarter". Klart att han trivdes där. :-)
Han var till och med polare med Al Capone. :-D
Fast han sjöng ju New York, New York också. Kanske han bara diggade storstäder eller så hade han en maffiakompis som bodde där. :-D Men sjunga kunde han iaf.
Han dog föresten i Californien. Dock inte i Santa Barbara utan i West Hollywood, LA. Han pysslade också med film och vann en Oscar. Ser du så många likheter du och han har? :-)
Men jag hoppas att inte FBI är efter dig som dom var efter honom. :-)