fredag 28 september 2007

Pippi Langstrumpf + Dagens Grattis!

Haha igår kollade jag och Tini på Pippi med tysk dubbning. Så himla gjutet. Om ni inte har hört introlåten på tyska så se till att ni gör det, den är skitkul. Avsnittet vi såg var när Pippi är i skolan. Jag fattade inte riktigt allt men det mesta, jag kunde ju storyn rätt bra sen innan. Vad som störde mig mest var att personerna som ger röst åt barnen är vuxna. Och det hörs. Pippi låter som hon är 30 kanske? Plus att dubbning är ju alltid dubbning.. Dåligt. Men det var kul! Haha.

Professor Stinson (Film & Video Production) påpekar hela tiden att vi ligger såååå långt framme och att om vi fortsätter i det här tempot så kommer vi hinna myyyyycket längre än vad som är normalt för kursen. Grejen är att vi gör typ inget, det är bara han som pratar. Allt vi gör görs liksom utanför lektionstid typ, på lektionerna sitter vi bara och lyssnar. Så det måste vara han som pratar extra snabbt.. Fast så känns det ju inte direkt.. Ja, iaf, så är det en bra sak, för eftersom vi ligger så långt framme så ska vi nästa vecka köra ett helgruppsprojekt! Jätteroligt! Vi ska jobba ungefär i de grupperna vi redan har, fast tillsammans med alla de andra. Så vi ska shoota en film med riktiga kameror, ljussättning osv. Stinson ska regissera tillsammans med The Director's Team som, fråga mig inte varför, mitt team såå gärna ville vara.. Men jag ska acta. För vi behövde ju cast också, och då frågade han vilka som spelat teater liksom, så jag räckte upp handen. Han bara:
- Yep and you have beautiful eyes!
Shiiiit han kommer tom ihåg det!? Ser fram emot nästa vecka iaf.

I helgen har jag, snäll som jag är, lovat bort mig till en massa människor :o( Idag ska Tina shoota sin film och "sure, jag kan va me". Imorrn, tror jag, ska Chandler shoota sin och eftersom jag så snällt lovat att va med (efter att han lovat att va me i min, att han sen aldrig dök upp är en annan femma, man ska få folk o stå i skuld till en, right?) så måste jag iväg imorrn igen. Sen frågade Elin om jag kan hjälpa henne med cinematgraphyn. Stina lär väl också behöva hjälp. Undrar om jag ska börja säga nej till folk? Känner stressvågen börjar röra lite på sig..

Dagens grattis går till Suss! Som fyller 20! Idag! 20 är coolt, då får man handla sprit och.. hm, är det något mer? Jag skulle inte precis längta tills jag fyller 20 (jag känner ingen lust att köpa sprit) för då är man för gammal för att va med i Lovewell. Nej, förlåt Suss, jag ska va uppmuntrande. Du kan va intern nästa år :D Hoppas du har haft en superbra dag iaf! Lite sång:

Jag må hon leva, jag må hon leva
Jag må hon leva ut i hundrade år (80 kvar)
Javisst ska hon leva, javisst ska hon leva
Javisst ska hon leva ut i hundrade år


Usch vilken lam text.. Jaja, ett trefaldigt SKÅNSKT leve för Susanne, hon leve: Hipp hipp hurra, hurra, hurra! (Fanfar på valthorn)

Inga kommentarer: