tisdag 4 september 2007

Dagens grattis!

Grattis Malin, 18 år! Här kommer texten till sången jag och Niklas framförde när du fyllde 17 (tagen från minnet, så det kan bli lite fel..mest troligt att verserna kommer i fel ordning..) (Kille-nostalgi!):

(Zack o Jack)
Nu har vi samlats här ikväll
Hos Malin som är jättesnäll
Vi har sett både ö och fjäll
På högstadiet

(Kinalåt)
Åkte från Småland, hon kom i en bil
Hit i noveeember
Papps skada' handen, på en typ..fil
Hon börja' på Kille, i studklassen E
Jag är Sandbyflicka
Jag är Sandbypojke
Vi tar hand om de som kommer hit

(Rysk rapdans)
Hon är från fina Småland ja
Där ska man vara liten ja
Men nu har hon vuxit, ja blivit ganska stor
Hon har snart vuxit om mig, ja också om sin bror
Varför gör du så mot mig Malin?
Jag vill växa mer!

(En melodi)
Hannes var dum, till exempel hos Britt-Marie
Han bytte skola, till den som Mathias gick i

(Att en kyss kan vara så förunderligt svår)
AnneMarie i bild och Per-Arne i idrott
Handledarna vi aldrig glömmer
Arne, en skrattande i dig
Skryt om en skjuten tumme
Henqe, en svart fläck i vårt tak
Och ett hål i rullgardinen
Ann med Westlife och prov

(Vi borde ge dem chansen)
En mölla är en mölla, och inte någon kvarn
På hemkunskapen bakade vi havreflarn

(Här kommer allting på en gång)
I maj månad, år 2003
Kyrkan var full, packad till och me'
Vi sjöng om Jesus och Gud
Doppärlans snövita skrud
Vi konfades med Fredric som präst
O Peev va med!

(Polissången)
Hon går på Polhem, usch
Hon går på Polhem, blä
På Polhem går hon nu (woopsie, inte längre)
Hon går på Polhem, fy
Hon går på Polhem, ugh
Jaja, bara hon trivs!

(Jag har ett hål)
Hon fyller å-å-år
Hon fyller å-å-år
Hon fyller å-å-år

(Jag älskar dig min Joy/ Gyllene Positivet-theme)
Nu är hon 18, när vi möttes var hon elva
Tänk vad tiden har gått fort..
Att hon är en gris(det var mitt inneord..)bra vän, ja det har ni ju märkt själva
Ikväll har Malin slått(slagit passade inte in..) på stort
19 står nu inför nästa port
Grattis Malin här får du fem kort!



Best Friends 4-ever!


Okej, vi hade inget att göra och fulade oss framför Photobooth en kväll.. Men det var roooligt..


You don't even know who you're messing with, bitch!? (förlåt, Mals, var tvungen att smyga in ett litet Lovewell-citat..)


Hahahaha, detta var så sjukt roligt! Om man suger in luft så fastnar kortet, logiskt nog. Men kameran på datorn tar 3 sekunder på sig att fota, och på den tiden hann Malins kort ramla ner....


If you take a look at that finger, I bet you'll look weird too!

Jaha, det var väl en fin present? Får la ta och sjunga lite normala gratuleringssånger (Obeservera: nytt ord) också.. Men det ska jag göra för alla dagens födelsedagsgrisar, som även inkluderar Erna och Petra. Grattis till er också! Här kommer den tyska födelsedagssången vi lärde oss av Maggan (som jag dessvärre inte kom ihåg och fick kolla upp på internet):

Hoch soll sie leben
Hoch soll sie leben
Dreeeeeimal hoooch!


Lägg själv på en melodi och jag lovar att det blir bättre än originalet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Hannes var dum, till exempel hos Britt-Marie
Han bytte skola, till den som Mathias gick i"

:D haha
Synd att jag inte kommer ihåg melodierna, det är en rolig låt. Diggar havreflarnversen också :D
/Jesper, som funderar över hur många timmar han sammanlagt kommer att tillbringa i den übersega snurrdörren in till SOL-centrum

Anonym sa...

åhh, taack cissi! vad hedrad jag blev av att få ta upp en hel dag på din blogg, haha!! vet du?! jag har klippt mej jättekort :S (tänkte på det när jag såg dom otroligt charmiga bilderna du lagt upp xD ) eller ja, jätte och jätte, men kort! nu ska jag skicka ett meil till dej ist o berätta mer om läget här!