onsdag 19 september 2007

Lycka + Dagens Grattis!

Lycka kan uttryckas på många sätt. Det kan t ex vara att komma hem från en slitig dag och inse att 4 personer på min blogglista har uppdaterat sina bloggar. De tre översta (det bådade gott) och den understa. Jag kommenterade nästan alla för jag blev plötsligt på väldigt gott humör.

Dagens grattis går till Andreas som fyller 24. Det är gammalt. Men sånt är livet, och man ska inte deppa för det, utan leva lycklig och göra det man vill. Typ spela piano och laga datorer (spela..), tjäna pengar och åka till Amerikat. Idag blir det lite traditionell födelsedagssång:

Med en eeenkel tulipaaan
Uppå bemäärkelsedaaan
Jag har den ääran, jag har den ääran
Att gratuleeeeeera!


Asså det är egentligen lite fusk, för här är det bara den 19, men eftersom jag registrerat mig som svensk så är datumräkningen svensk :P Och då kan jag, liksom lte i förskott, önska Andreas en superdupermegabra dag!

Jag fick igår en känsla av att jag äntligen har funnit mig till rätta här. Det var en jävligt najs känsla. Så mycket som jag skrattat de senaste dagarna tillsammans med mina roomisar har jag inte skrattat på de sex veckorna sen (idag) jag hade min avskedsfest. Vi kollade på film igår (Kickin' It Old School, där huvudpersonen hade en likadan bandana som Kaitlin i Fallen... O bara för det såg jag någon som hade en lila likadan på bussen idag...) och jag skrattade typ hela tiden.. Kan iofs även bero på att jag var skittrött, men ändå liksom. Det är så himla skönt o skratta ibland..
Idag på bussen insåg jag att man börjar känna igen busschaufförer och buss-stammisar; som gubben som har en rubicks (?) kub som han pysslar med hela tiden..snubben tar tid på sig själv och löser den alltså minst en gång per resa.. Nej, jag känner just nu att jag har landat..

Idag skulle vi som sagt lämna in vår första assignment i redigering. Jag tycker synd om folk där hemma som har tenta efter tenta, medan vi bara ska filma en massa saker o redigera o stuff o lämna in.. Ja iaf, jag satt till halv två inatt och gick upp halv sju men blev klar i tid för att skypa lite innan jag tog bussen för att filma Cinematographyn med Adam. Idag har det varit kallt. Och blåsigt.. Hm.. Känns det igen? Vi filmade iaf, det gick bra.
Vi skulle tydligen ha lämnat in reklamfilmerna innan lektionen började, men det var mycket som krånglade. Jag lade min i rätt mapp på nätverket och kollade sedan på tiderna för när olika personer gjorde färdigt sina filmer. Vissa gjorde det för flera dagar sen, några gjorde det igår, några idag. På mig står det: today 5.54 pm. Eeeeh, va? Fem i sex på kvällen.. Om 5 timmar? Insåg att jag ju senast ändrat den på min laptop, dvs med svensk tid inställd.. Hm.. Coolt iaf att va i framtiden..
Vår lärare (lite dryg ibland) kommenterade filmerna, mest negativt. Vi hann inte se mer än hälften och ibland är det himla skönt att ha ett efternamn som börjar på T (Träff). Den "bästa" kommentaren var när en tant (förjävla jobbig är människan..sitter o pratar med sig själv och avbryter folk o bara allmänt stör sig) hade lagt på en låt med text på sitt hemspråk (fick inte kläm om vilket det var) och Professor Colin säger:
- People have different things that distract them when looking on a movie, I'm getting very distracted when the lyrics is in a foreign language.
Amerikanjävel.. (Usch vad jag svär..)

Jag ska va med i Stinas film; Hannes ska fria till mig. Kul kul. Vi skulel filma idag och väntade TVÅ timmar efter lektionens slut för att alla i teamet skulle infinna sig. Men Brook kom inte.. Så det sket sig.. Så vi åkte hem helt enkelt.. Jag filmade min film igår. Det gick bra tror jag, det svåra är kontinuiteten, men jag hoppas det löser sej. Den enda responsen jag fick av mina teamkompisar var att Peter tyckte jag verkade lite stressad.. Kanske inte så konstigt när jag hade räknat med tre skådisar utöver mina teamisar och det slutade med att en av dem kom och att hon hade en tid att passa... Men vi hann! Och som sagt, jag tror att det löste sig. Jag tror att vi ska lägga upp våra filmer på internet sen och då kan ni ju sitta där hemma o kolla på dem :D

Ikväll ska jag välja ut ett nytt filmmanus att läsa och chilla i sängen.. Höst? Hmm..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Hur är läget? Var ett tag sedan det uppdaterades nu, är allt ok?

Anna sa...

Är det så att du inte skriver ett nytt inlägg förrän någon kommenterat det förra? Nu hann Jesper Politiker (tack för intervjun) kommentera också. Så nu får du två, dubbel lycka!

Det är bra att du är lycklig :)!
Och det är bra att skratta, hahahihihohohåhåhahaha!