onsdag 6 februari 2008

Melodifestivalen 2008 + Dagens Grattis!

Jaha nu närmar det sig. På lördag går alltså startskottet för årets evanemang. Sorgligt att jag inte kan följa deltävlingarna av melodifestivalen framför rutan/live som jag brukar... Men det löser sig nog (kan troligtvis ladda ner dagen efter...). Det största pluset med årets tävling är att Ola ska va med. Det största minuset slåss Carola o Amy om. Här kommer min förutsägningslista som jag gör varje år. Jag o Niklas brukar ha en lite tävling om vem som prickar flest. Jag brukar vinna. Säger vi.

Deltävling nr 1, Goteborg, 9 feb:
1. E-Type & The Poodles - Line of fire (Yaaaaay)
2. Christer Sjögren - I love Europe (Insåg att jag såg fel och egentligen placerade herr Björkman här... Men whatever...)
3. Michael Michailoff - That's Love(Vet inte vem han e men efternamnet e lite coolt)
4. Amy - Thank You (suck jag VILL inte...)
5. Velvet - Deja vu (gillar inte henne...)
6. Brandur - Lullaby (Sure, varfor inte..)
7. Suzzie Tapper - Visst finns mirakel (Zzzzz)
8. Face-84 - Alla gamla X (Men guuud, kolla bara lattiteln...)


Deltävling nr 2, Västerås, 16 feb
1. OLA!!!!!! - Love in stereo (Behovs inte sagas nagot)
2. Carolis o Andreis.. - One love (Suck jag vill inte, men guud kolla in de andra bidragen..)
3. Sanna Nielsen - Empty room (Kan la va vard en andra chans..)
4. Alexander Schold - Den första svalan (Mucket poetisk lattitel!)
5. The Nicole - Razborka (Go razborka)
6. Rongedal - Just a minute (Det ar sa manga jag aldrig hort talas om..)
7. Andra Generationen - Kebabpizza silvovitza(...)
8. Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd (Och han ar...?)


Deltavling nr 3, Linköping, 23 feb
1. BWO - Lay your love on me (Nu far de la snart ge sig...)
2. Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn (Go Patrik!)
3. Ainbusk - Jag saknar dig ibland (Kanske..)
4. Eskobar - Hallelujah new world (Som ar? Jaja man e la inte joker for inget...)
5. Mickey Huskic - Izdajize (Du ar helt okej, hey Mickey!)
6. Therese Andersson - When you need me (Okej jag medger att jag bara chansar nu...)
7. Caracola - Smiling in love (For mkt Carola over namnet..)
8. Frida feat. Headline - Upp o hoppa (Eh, hm, nej tack)


Deltavling nr 4, Karlskrona, 1 mars
1. Niklas Stromstedt - För många ord om kärlek (Trevlig prick det där)
2. Linda Bengtzing - Hur svårt kan d va (Som ni kanske vet hatades hon första gången, men gillar henne bättre o bättre..Btw, varför låter alla hennes låttitlar likadant?)
3. Sibel - That is where I'll go (Typ bästa idol-året...)
4. Fronda - Ingen mår så bra som jag (Vem kan stoppa dig när du bara...)
5. Nordman - I lågornas sken (Pust...)
6. Daniel Mitsogiannis - Pame (Var kommer alla folk ifrån?)
7. Charlotte Perelli - Hero (Hon har banne mej fått sin bit av kakan...)
8. Calaisa - If I could (Ooooooops borde inte satt dem längst ner, tror beachhousemusic jobbar med dem... fuck it...)



Dagens grattis går till Mathias som fyller 21. GRATTIS MATHIAS SOM FYLLER 21! Du får numera köpa sprit i USA (subtext: kom hit och hälsa på). Hoppas du haft en brabra dag och att du får en massa roliga presenter :O)

Min förkylning e på väg över || Lovewell Sweden har fått min anmälning - och antalet som kommer ökar för var dag || Hillary vann the primaries i Kalifornien || Stinson är such a looser

6 kommentarer:

Anonym sa...

Melodifestival yay!... Hmm... Den är ju i så förbannat många delar så risken finns att man tröttnar;)
Grattis Mathias:)

Anonym sa...

Enligt Markus Larsson så är Christers bidrag kul... minst sagt: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article1783147.ab
Så nu blir det väl till att se spektaklet ändå.

Cissi sa...

2 rätt på frösta deltävlingen! Den rätta placeringslistan:
1. Christer
2. Amy
3. Etype o pudlarna
4. Suzzie
5. Velvet (yes!)
6. Michailoff
7. Brandur
8. Face-84 (preciiiis!)

Cissi sa...

Inga rätt andra deltävlingen... Rätt placering:
1. Sanna
2. Rongedal
3. Ola
4. J&H (tihiiii)
5. 2a generationen
6. Lasse
7. Alexander
8. The Nicole

Cissi sa...

1 rätt på tredje... Rätt placering:
1. BWO (doobiedoobie!)
2. Frida
3. Therese
4. Caracola
5. Patrik
6. Ainbusk
7. Mickey
8. Exkobar

Cissi sa...

Usch det går inge bra det här... Inga rätt på sista heller...
1. Linda
2. Charlotte
3. Nordman
4. Sibel
5. Calaisa
6. Fronda
7. Daniel
8. Niklas