måndag 4 februari 2008

Back in business...

Jag har varit sjuk sen dess, förkylningen är inne på sitt 10:e dygn nu. Även om febern och halsontet och huvudvärken äntligen är borta så sitter hostan och snörvlandet fortfarande i. Fuck it! Men jag har hittat en affär som säljer Läkerol så nu är jag på bättringsvägen :D Tyvärr kunde jag ju dock inte stanna hemma från skolan eftersom jag då hade blivit droppad och behövt åka hem. Jag håller fast vid att åka hem efter en termin skulle vara för lite tid, men att jag faktiskt räknar veckorna till den 25 maj - som kommer vara här i en handvänding. Har börjat skissa på ett schema över våren och insett att ska jag vila innan augusti så ska det vara nu. Därför sover jag som en galning.

Har kommit iordning i mitt rum men har tyvärr inga bilder än. Luftmadrassen som Elin och Katrine så snällt skaffat när jag var borta läckte satan i gatan och jag vaknade på golvet flera gånger om natten. Inte bra. De var ute och bytte den i samband med att Elin köpte sina inlines och nu sover jag mycket bättre. Mina lakan är rosa.

Skolan började för en vecka sedan och det var iaf skönt att de första lektionerna var chilla. Nu har det kommit igång dock. I onsdags skippade jag både Ultimate Frisbee och Spinning (dvs satt bredvid och tittade på) eftersom jag inte ville äventyra min förkylning even more. Idag var jag med på spinningen men det gjorde ont i bröstet och jag hostade så det kanske inte var så bra. Min lärare kollade mysko på mig när jag inte trampade på som en galning i "uppförsbacken". Vi hade ingen frisbee av någon anledning, men det gör mig inte så mycket. På tal om det skulle jag vilja citera Jonathans blogg (länkad till vänster):

"Hade en intensiv men vansinigt kul gympalektion. (...)
Spelade det helgalna spelet Topzboll. Gjorde ett mål o var überglad. hehe.
Spelade också Ultimate frisbee där vi vann överlägset. Mycket tack vare, hör och häpna, Cissi!
Om det är någon som är usel på någon typ av sport så är det Cissi. Hon e livrädd för bollar, även om de e sjukt mjuka, o hon har ingen koll på nånting heller. Men idag gjorde hon 4-5 mål! Helt galet.
Vid nåt tillfälle så sprang jag fram för att fånga frisbeen och kastar mig ner på knä, glider fram för att ta den men då har hon redan snappat upp den o vi har fått ännu ett poäng.
Jag jublade."


Kan man annat än tycka om honom? Jonthe har förresten nu gett sig in i lumpen-livet och jag har inte hört något om hur det går. Vilket lite smidigt leder in till min lilla uppdatering om kompisarna där hemma: Jesper svor över kurslitteraturen till andra terminen engelska redan innan terminen börjat. Mathias funderar på att gå över till djurvårdsnånting. Henrik sitter fortf uppe hela nätterna och jobbar bio för att få in pengar. Sinem har börjat på Socionomprogrammet och flyttat till Nation. Ale har åkt till Indien med Macke o Anders. Niklas går framåt o försöken att bli flygledare och jobbar MackeD sålänge. Jag pratade med Rasmus igår. En Rasmus som - trots alla ovanstående lägesuppdateringar och mitt eget befinnande-mig-i-Kalifornien - vill att vi ska starta ett produktionsbolag och ha kul tsms. Vi som i gymnasie-gänget. Det hade varit jättekul men jag tvivlar faktiskt på framgångar inom drömmarna... Tyvärr.

För att återgå till skolan. Alla kurser verkar bra. Introduction To Film - en kurs som innebär bl a kolla på en massa film (inklusive fucking-skräckfilm) - blir nog kul, men boken verkar svår... Documentary Filmmaking - vi var och kollade på en film på SB International Film Festival - blir nog toppen, vi har en kvinnlig filmlärare. Piano verkar skoj, jag må vara lite över nivån (med mitt förflutna som flitigt övande (?) pianoelev) men termer och sånt är nytt och det verkar va en del jag inte kan även om jag vet var C ligger på pianot... Fotoläraren verkar mysig (Ey Bosse kom hit..) och han sa att man borde ha sig en egen kamera i kursen. Så det var bara att gå och spendera 900 dollar på att köpa en ny kamera eftersom det skulle ta tre veckor att laga min gamla - efter att jag fått kvittona som jag får om två veckor när familjen kommer.

11 dagar för att vara exakt. Tyvärr verkar det inte som Kaitlin kan komma och hälsa på i mars, som det annars var tänkt. Men Malin och Nathalie har köpt biljetter och kommer va här 18 mars - 10 april. Dvs tiden Erika är här också. Men Malin har sin dejt Brian att bo hos också, så det löser sig finfint. Kulkul att de kommer!!!!!!!!!!!!!! En intensiv vår...

Folk anmäler sig till Lovewell som värsta galningar. Så vill ni va med är det bäst ni skyndar er (Jesper!). Det här är listan på folk jag vet kommer:
Jag, Martina, Ellen, Albert, Agnes, Helene, Benjamin, Maria, Katie, Kaitlin, Eric.
Försöker övertala Jesper. Anna sa att både Natalija och Sara kanske kommer. Helene pratade något om ettor (lol). Säkerligen några fler amerikaner. Citat Nipps: "Det här kommer bli den bästa sommaren!" May be so!

Har kollat en del på Fucking Åmål sen jag kom hit - i brist på andra DVDer som min familj kommer ta med sig hit. Det är iaf en bra film. Kände för att återse Tillsammans, som jag såg när jag var tolv och tyckte var asdålig. Den var bättre nu. Sam Kessel är väldigt söt. Det var intressant att se filmen när jag själv bott tillsammans med en massa människor. Gillar den faktiskt. Träffade dessutom en snubbe när jag handlade skolböcker vars favvisregissör är Moodysson. Coolt huh? Mm..

Nu har jag uppdaterat i massor. Hoppas ni är glada! Sooooooova! Ciao!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jesper ska inte säga något om vår kurslitteratur innan han börjat läsa Great Expectations... den får Beowulf på gammelengelska att bli lättläst.
"Hw(danskt ä)t! We Gardena in geardagum...
...Swa sceal geong guma gode gewyrcean,
fromum feohgiftum on f(danskt ä)der bearme...!

Anonym sa...

Vi trädgårdsmästare i trädgården... ...då skall gånggången ljuda gode Gewyrcean, för annars förgiftas dina arma fäder.
Beowulf är ju lätt som en plätt ;D

Fucking Åmål... den är bra :D
BD!

Anonym sa...

Blir du verkligen droppad från en kurs även om du är sjuk vid frånvaron??

Cissi sa...

Jag tror det. Om du ringer läraren innan och berättar att du är sjuk så funkar det väl gissar jag :) men bäst är deff att gå dit!