måndag 5 maj 2008

Skalman kom som skjuten ur en kanon...

Hej hej!

Jag kande att det behovdes en liten uppdatering, och vad passar battre an lektionstid till att gora sadana saker? Egentligen vilken annan tid som helst, men jag kan anda inte gora spec mycket just nu - jag tankar in materialet till mitt slutprojekt i Doc.

Jag borjar kanna att jag har skolan under kontroll. Jag har filmat allt till min dokumentar, det ska bara redigeras nu och till det har jag dagens lektion och onsdagens. Deadline om en vecka. Jag ska fota en sista assignment imorrn innan lektionen, som i sin tur kommer agnas helt at att printa portfolion som ska lamnas in nasta vecka. For att fa battre forstaelse av mitt nasta paper i Introduction to Film sa har jag tagit mod till mig och gatt till en tutor som finns till hands. Han hjalper bra, sa det ska nog ga. Just nu maste jag bara luska fram the theme i scenen dar Rehtt lamnar Scarlett att aka hem sjalv, efter att kriget ar slut och med Melanie och hennes barn i vagnen. Borta med vinden. Nan som kanner for att hjalpa mig? Jag ar urusel pa themes...

I helgen ar det Vipanspexet 2008. Om jag forstatt det ratt sa ska de jag kanner ga o se det pa torsdag. Temat ar antikens grekland, med Herkules o Zeus o Hades osv. Jag vet inte om jag ar glad eller inte for att jag inte ar hemma.. Tank sa ar det sadar lagom bra - da skulle jag bli lite besviken pa dem... Tank sa ar det jattedaligt - da skulle jag tycka synd om dem... Tank sa ar det jattebra, mycket battre an nagot av de spexen jag var med i - det vet jag inte om jag skulle kunna smalta. Ah, klart jag skulle - da skulle jag bara bli jatteglad for deras skull! Nastan. Nej, jag ar ratt glad att jag inte haft nagon inblick, inte har kunnat stalla upp om Bosse velat det, inte accepterade forslaget om ifall jag ville lasa manuset och komma med synpunkter, inte kommer kunna sitta pa Manteatern torsdag kvall. Aven om det forstas hade varit kul. Kanske nasta ar! Gissar att jag kommer fa info om det i vilket fall...

Jesper (som btw fyllde ar i helgen, grattis) smsade att det var Kalifornien-vader i Sverige. Jag kan ju da kontra med att det ar Sverige-vader har. Kallt. Okej kanske inte jattekallt, det beror ju alltid pa vad man jamfor med. Men en 18 grader eller nat... Sa man maste ha langarmad troja under jackan... Gratt.

Vi var ute o paddlade kajak i fredags. Jag blev sa gott som medtvingad - gillar inte riktigt kanot/kajak-grejen.. Men det var helt okej. Vi var ute en timme, jag var i samma bat som Jessie. Det kalla vattnet skvatte upp pa armarna och lamnade saltrander... Vi trillade iaf inte i, till skillnade fran en kvinna som tippade sin bat i hamnen... Inte sa mysigt.

Hm nar jag tanker efter gjorde vi ratt mycket i fredags... Jessie hade sin tredje recital, som jag var tvungen att filma till min film. Alla elever som har individuella musiklektioner (instrument eller sang) maste framfora nagot tre ganger per termin, for att visa vad de lart sig. Det ar lite smatrevligt.
Efter det skulle jag till President's Honor Roll. Vi var ett par hundra elever som lyckades bra forra terminen. Efter nagra korta tal fran rektor m fl skulle alla ga fram till en mic och saga sitt namn och sin major. Cecilia Traff, Film Production. Efter det fick vi mat och ett diplom. Och en keps som det stod "Icanaffordcollege" pa. Katrine fick min.

Jag har tankt lite pa om jag ska fortsatta med min blogg nar jag kommer tillbaks till Sverige. Jag startade den for - lat mig saga nastan exakt - ett ar sedan (6 maj, det ar den 6 i Sverige nu), dvs innan jag akte till Kalifornien. Vilket innebar att den inte ar en renodlad "reseblogg". Egentligen ser jag val ingen riktig anledning till att inte fortsatta, men pa nagot satt kanns det som att det borde ta slut anda... Jag vet inte...

Nu ar intankningen klar och jag ska aterga till skolarbete.
Ciaoooo

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grattiset :) Du måste ju fortsätta blogga. Vad ska man annars läsa?