fredag 25 april 2008

OB

För att ta vid där jag slutade förra inlägget, så ska jag prata lite om OB. Som jag saknar. Väldigt mycket. Just nu. För vet ni vad som händer idag (svensk tid that is)? DET ÄR 100-ÅRS-JUBILEUM FÖR UARDA-SPEXET!!! Och jag kan inte filma. Obviously. Iofs ska jag ha väldigt trevligt här. Men filmarna ska ha svart kostym. COOOOOOLT. Jag har aldrig sett Uarda...

Jag har däremot sett Djingis Kahn. Jag har filmat Djingis Kahn. Det var det första Lundaspex jag filmade. Så sjukt roligt. Kollar på det nu btw. Sjukt roligt. Min favoritscen är när Djingis söner sjunger till Sulmitellan (stavning?) i tredje akten, och det flippar ut något kopiöst. :D Skrattar lika mycket varje gång!

Jag kollade på Drillen innan också... Har med mig DVD nummer 3 hit, finalisterna och prisutdelning. Försökte räkna ut vilken kamera jag fick inte helt klarhet i det... Det är nu nästan exakt två år sedan vi spenderade de där tre dagarna i Sjöbo. Jag kommer inte ihåg jättemycket faktiskt, men lite kom tillbaks när jag kollade. Som typ hur fruktansvärt dryg tanten som höll i prisutdelningen och troligtvis resten med, var. Ahaha, så dryg att det är skrattretande. Många låtar introducerades i mitt liv under DrillSm 06.
Too much love will kill you
Musik ska byggas utav glädje
En sång om oss
Once upon a december


Vad jag däremot kommer ihåg betydligt skarpare är min första OB-helg. 31 mars 2006 filmade vi handboll för första gången. Lugi-Drott i idrottshallen vid Högevallsbadet. Jag hade kamera tre tror jag, möjligtvis två. En av mittenkamerorna iaf. Treorna proddade, och de var inte de allra bästa bildproducenter jag jobbat med om jag får säga så. Så hade jag inte heller velat börja med att prodda handboll, usch fatta stress. Iaf, sen åt vi varmkorv. Jag drog ut strömsladden till bussen - när vi var långt ifrån klara. Hahahaha, så logiskt tänkande är jag. När vi var klara kollade Jonas om det var någon som kunde va med och filma halv sju på morgonen efter. Drill i Staffanstorp (Skånemästerskap). Jag o Jesper sa att vi kunde. Nog något av det smartaste jag någonsin sagt i mitt liv :P
Sagt o gjort, sex på morgonen hämtade Jesper mig och vi åkte till Staffanstorp. Vi insåg dock att klockan var grymt tidigt en lördag morgon - och det var den första april. Fatta vi hade kunnat bli lurade! Det blev vi inte. Filmade drill för första gången. Där hade jag garanterat kamera tre iaf. Jesper stod på taket till redskapsboden med kamera fyra. Jag var tvungen att gå lite tidigt för jag skulle filma en annan sak. På eftermiddagen ringde Jonas igen och frågade vad jag gjorde söndag kväll? Ingenting.
Toddy-spex söndag kväll. Shaka Zulu. Mitt första student-spex. Det första jag sett, det första jag filmat. Och jag var fast. När Jonas frågade mig i OB-bussen på vägen hem mitt i natten, vilket som varit roligast så kunde jag utan tvekan svara spexet. Därför skär det lite i hjärtat att inte kunna filma Uarda ikväll. Istället håller jag tummarna för er som kan va med, och roar mig med Djingis o Harakiri här på andra sidan jorden. Det är minsann också skoj!

3 kommentarer:

Anna sa...

Åh, jag har inte sett Djingis och Harakiri sedan vi filmade dem. Vill oxå se! Får trösta mig med Uarda ikväll.

Anonym sa...

Vilken kamera hade du på Harakiri? 1:an eller 4:an?

Cissi sa...

Den som ser bäst ut såklart! Fyran tror jag.. Det är min favvo :)