fredag 23 maj 2008

Storstädning!

Jeppski idag har det städats för fullt. Städning är ju ingen av mina absolut favvosysselsättningar och ämnet i sig känns ganska ointressant. Därför ska jag inte pladdra på om hur timmarna förflutit utan guida er genom dagen mha bilder och filmer. Så kanske ni känner er lite smått delaktiga i vår effektiva röjning?





Jämför med resultatet:

Mm så var det med det. De senaste veckorna har vädret varit minst sagt underbart, även om de senaste dagarnas dimma och kyla just nu trycker ner en i nån sorts depression och gå-i-pyjamas-hela-dagen-mood. Vi har varit på stranden ett par gånger och det har varit grymt najs. En gång när jag o Katrine hade lunch med oss fick vi sällskap av några otrevliga fiskmåsar som bara ville åt min mat...



Igår var det uppspel på pianot och det var nog den bästa gång jag nånsin spelat Mozarts Fantasie, men Chess gick lite sämre... Låg dock rätt långt före mina nybörjarclassmates så det var nog tillräckligt.
Igår kväll var det dags för Media-departmentets årliga Showcase, där de delade ut awards i alla olika kategorier. Jag hade submittat tre foton, men inget av de vann. Däremot vann Katrine med sin slideshow som hon gjort för skoltidningen The Channels, och som jag -snäll som jag är - tagit alla bilderna så fick även jag gå upp på scenen och verka cool. Fast de hade inget award utskrivet till mig... Så det var egentligen lite onödigt... Men ganska coolt! Och jag fick två t-shirts av Stinson. Chillo! Ni kan iaf spana in slideshowen häääär:
http://instructors.sbcc.edu/journalism/multimedia/050508/Canoing/index.html

Idag (amerikansk tid iaf) fyller min käre bror år. GRATTIS OLLE PÅ 12-ÅRSDAGEN! Shit pommes jag kommer fortfarande ihåg när han va 10 timmar... Well anyways så e han nu 12 år gammal och ska börja på Kille i höst och jag känner mig allmänt gammal. Olle och fyra kompisar (Vidde, Herkan, Martin o Arvid) hade LAN-kalas fre-lör svensk tid och spelade WOW till halv fem på morgonen. Coolt... På söndag är det dags för vuxenkalas. Olle är den enda som under alla mina månader här har lovat att han ska spara tårta till mig. Det ger plus i kanten! Om han håller det vill säga...

Ikväll ska vi ha övernattning i vardagsrummet och kolla på film. Donnie Darko tror jag, om vi vågar. Citizen Kane om vi pallar. Juno om vi inte orkar de andra två. Det blir mysigt iaf. Imorrn är det danske prins Joachims bröllop så Katrine ska upp tidigt och kolla på det över da web. LOL. Sen ska vi, of course, kolla på ESC - också över nätet. Grymt spännande. Fatta coolt om Charlotte vinner. Jag gjorde en liten uträkning på det där. Om Charlotte vinner så har hon ställt upp i melfest 2 ggr, vunnit två ggr, vilket har gjort att hon varit med i ESC 2 ggr och vunnit hela grejen 2 ggr. (Katrine påpekar ganska odiskret att danske smöraren Simon Matthew kommer vinna med årets sämsta låt.) OM man jämför Charlotte med Carola o andra sidan så har denna ställt upp 5 ggr, vunnit 3 ggr, varit i ESC 3 ggr, men bara vunnit alltihop 1 gång. Enkel matematik med summan (eller whatever) att Charlotte e sååååå mkt coolare än Carola (o Simon Matthew) nånsin kommer bli! LYCKA TILL CHARLOTTE! (och inte Simon)

Inga kommentarer: