tisdag 22 april 2008

Vill inte, vill inte

Jag sitter i skolan. Klockan ar 18 minuter over 10. Jag forsoker forgaves fardigstalla min nast sista fotouppgift som ska lamnas in ikvall. Vi ska valja en kand fotograf och kopiera en av hans/hennes foton. Detta ar for att vi ska lara oss vad som kravs for att ta ett fotografiskt masterverk. Jag valde en bild av Bill Brandt (http://www.billbrandt.com/Archival%20Pigment%20Gallery/Pages/Baie_des_Anges_c1959.html), som jag skulle fotografera pa stranden i sondags. Det gick daligt. Kasst. Uselt. Och annu varre. Jag forsokte i en o en halv timme att fa Elins hand att ligga ratt pa var egenbyggda stenstrand. Det gick inte. Sa nu sitter jag har och forsoker hitta en ny bild som jag ska hinna fota innan klockan fem. Angest. Och sen aterigen tanken; varfor maste man plaga sig igenom saker som det har.
Jag pratade med Stina igar. Hon hade lamnat in sin propagandafilm och var valdigt nojd med den, men fick ett C. Jag lamnade in min tva veckor for sent och ar valdigt onojd med den (kolla in Katrines blogg for att se den). Jag har iofs inte fatt betyg an, men som Stina sa: aven om jag ar onojd med saker sa far jag bra betyg - medan hon far daligt aven om hon ar jattenojd. Var ligger logiken i det?
Pa tal om att skolan gar bra (?) sa fick jag ett brev fran ledningen pa SBCC for ett par veckor sen. Det visade sig att alla elever som lyckas fa over 3,5 i snitt pa 12 units eller mer, tilldelas ett President Honor's Roll Certificate - vilket jag tror ar nagot att vara stolt over. Jag hade 4. Darfor ska jag pa nagon sorts ceremoni nasta fredag - dar jag tilldelas mitt certifikat. Det sura ar dock att Katrine, som ocksa hade straighta An, inte ar inbjuden pga nagot weirdo misstag de gjorde nar de sa vilka klasser hon skulle behova ta, och det slutade med att 2 av de 4 klasser hon laste forra terminen inte kan raknas... Men jag har lovat lite snallt att Elin o Katrine ska fa vara min familj och sitta och vara stolta over mig nar rektorn overlamnar diplomet.

Kaitlin var har i helgen. Det var hmla skoj! Fast ganska lagom med 2 dagar... Hon och hennes pappa bodde pa hotel 9 minuter fran dar jag bor sa vi hangde fredag och lordag. Pa lordagen gjorde jag en massa saker som jag aldrig gjrot forut:
- Akte pa valsafari och sag gravalar och delfiner
- Spydde i have pa grund av sjosjuka
- Sjong Fallen-sanger till ljudet av hoga vagor, i kylan pa nedre dack, med Kai
- Akte cabbe :D (det var kallt dock...)
- Sag Trollkarlen fran Oz

Eftersom allt ar klart nu, sa tror jag att det ar fritt fram att saga att jag ska filma OB 3 dagar efter att jag kommer hem!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D Langtar SA HAAAAAAR mkt. Egentligen hade jag hemskt garna velat vara hemma denna helgen och filma Uarda-spexet (som firar 100 ar), men det blir lite svart.
Det ar aven sa gott som klart att jag o mamma aker till Ostergotland helgen 5-8 juni! Ska bli superkul att traffa alla! Jag insag att jag nog skulle fa lite Ostgota-abstinens om jag inte far till ett besok dar i sommar, plus att Helena ska till Amerikat i host (o inte till Lovewell i sommar) sa jag ville traffa henne massa! Schemat ar inte klart an, men forhoppningsvis ska jag kunna traffa sa manga som mojligt!

Nu ar klockan 10.41 och jag borjar om en halvtimme. Ska se om jag lyckas hitta nagon bild eller o jag struntar i det och ser vad som hander... :O
Max 19 skoldagar kvar.

1 kommentar:

Sinem sa...

Du kommer hem snaaart!!! Underbart! =D