söndag 18 november 2007

Punktform

Jag har kommit fram till att jag borde uppdatera min blogg men jag orkar inte skriva jätteutförligt så dagens inlägg blir i punktform:

- Jag har en massa läxor som jag borde ha gjort, men som jag inte pallat göra. Skolarbetet går utför.

- Jag har sett en massa bra film på sistone; Ringaren i Notre Dame, Lilla Sjöjungfrun, Robin Hood, Titanic, En Geishas Memoarer och nu senast 6 avsnitt av Greveholm.

- Jag och Stina har filmat fina bilder på stranden till hennes 3-min-film. Jag har inte börjat filma min. Se punkt 1.

- Jag och Linnea ska åka till NY sista veckan på jullovet.

- Jag ska till Portland om tre dagar och fira Thanksgiving.

- Jag har haft ont i min tå eftersom jag drämde in den i en sten.

- Jag tycker mycket om Margie. Förra måndagen när jag skulle plugga (se punkt 1) pratade jag med Margie på msn i 3,5 timmar.

- Jag har börjat variera min kost och lagat egen sallad flera gånger. Gott. Sallad, tomat, avokado, cashew-nötter, fetaost, mandariner, kött. Gott.

- Sinem har filmat Var Glad-spexet. Skulle jag också vilja göra.

- Jag börjar sakna svensk jul. Särskilt maten.

- Jag har börjat lära mig ryska. Jag kan t ex säga: I love to wear hats: Ya lublu nosit' shlyapi: я люблю носить шняпы

- Jag har bestämt mig för att bryta mitt certifikat. Det betyder att jag inte kommer ta de kurser som IBS har plockat ut för mitt program. Istället läser jag kurser som jag vill läsa: filmkunskap, dokumentärfilm, foto, ultimate frisbee, spinning och en unit till (antingen någon sport eller piano). Det enda som händer är att jag inte får ett certifikat som ändå inte betyder så jättemycket.

- Jag skulle vilja annonsera lite: Just nu så kan du beställa Fallen och Livstecken på DVD. Eller Livstecken och Fallen för att vara rätt. Livstecken är Lovewell Sweden 2006, Fallen är 2007. Båda är bra. Jag är med. I båda. För beställning: skicka ett mejl till cecilia.traff@gmail.com
För att öka säljchanserna sätter jag in lite färgglada bilder från Fallen, eftersom bilder säljer bättre än ord.




Jag är inte säker på priset, hör av dig om du är intresserad! ;O)

Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon ska jag gå upp tidigt för att hinna göra åtminstone en av mina två läxor till imorgon. Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Шляпы