torsdag 15 november 2007

Gårdagens Grattis!

Jag har en ursäkt som kanske håller, kanske inte. Jag kunde ha skrivit dagens grattis ungefär en massa gånger igår men jag tänkte att jag skulle vänta tills kvällen, när jag kommit hem från skolan, lagat mat, pratat i telefon, pratat med mamma osv osv. Och då funkade inte mitt internet. Så då var jag tvungen att vänta tills idag och jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Gårdagens grattis går iallafall till min käre lillebror, Anders, som nu har joinat tonårs-klubben. 13 är coolt. Det innebär att det är 13 år sen han föddes. Jag kommer fortf ihåg den natten... Jag behöver inte dra hela storyn men den innefattar ungefär: mormor.pyjamas.overall.sjukhuset.blåihuvet(trorjagellervardetröd?). Det är nog typ det jag kommer ihåg... Känns inte som det är 13 år sedan dock.. Men men. Mitt försenade blog-grattis kan dock ursäktas eftersom jag pratade i telefon med Anders på morgonen. Mmm. :O) Han fick ett Nintendo Wii och några spel som kommer lite senare samt HP7 på svenska som kommer ut nästa vecka. På lördag är det dags för släktfest. Utan storasyster. Kan det bli bra? Ja troligtvis... :O) Här kommer lite sång (ursäkta att jag måste börja återanvända sångerna...) och lite bild iaf!

Vad är det för en dag, är det em vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag
För det var Anders födelsedag igår
Hurra hurra hurra




Det var längesen jag skrev nu och när jag igår planerade vad jag skulle skriva i detta inlägg så insåg jag att det var mer än jag trodde... Förra helgen var långhelg (igen) eftersom det var Veteran's Day i måndags. Det har något att göra med soldater tror jag.. Bryr mig inte så mkt, men najs att vara ledig! Jag hade ganska mycket att göra över ledigheten men tror ni att jag gjorde något vettigt innan måndag kväll sent? Nej, rätt.

I fredags hade jag, Stina och Corinne Disney-filmkväll. Vi såg på Ringaren i Notre Dame och Rbin Hood. Sen såg jag på Lilla Sjöjungfrun också. Det är alltså helt sjukt hur bra de filmerna är... Disney in my heart forever.

Resten av helgen ägnade jag i stort sett åt att sätta mig in i Andra Avenyn. Jag måste säga att jag är kluven till denna nya svenska super-serie. Jag menar bara för att det är svenskt så blir det genast ganska fånigt (bortsett från Svensson Svensson som bara är fruktansvärt roligt) men ju mer jag kollade desto mer fast blev jag. Frågor man ställer sig är om det förekommer så fruktansvärt mycket otrohet i alla svenska samhällen? Är det bara ovanligt att alla inblandade råkar komma på varandra? Jag kan inte riktigt påstå att jag känner igen mig i storyn, men så bor jag ju heller inte i Gbg (för det är Gbg va?).. Annars präglas väl serien mest av ungdomsvåld och hotelser, bisexualitet, fd kriminella fäder och alldeles för snygga lärare.. När jag var inne och kollade SVTs hemsida så stod det att om man vill så får man gärna publicera bilderna på sin egen sida, bara man länkar och berättar att bilden kommer från SVT. Därför kände jag mig manad att publicera bilden på Andra Avenyn-ensemblen och jag gör allting på rätt sätt:
1. Jag uppger härmed att bilden nedan är hämtad från SVT.
2. Länk: svt.se/andraavenyn



Abrupt asvlut på dagens blogg på grund av extrem och plötslig trötthet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag precis läst 3p Engelsk historia så kan jag berätta att klockan elva på förmidaggen den 11e november 1918 så slutade första världskriget. Detta datum har sedan blivit Veteran's Day i USA och Kanada.
I England kallas det Remembrance Day och där bär officiella personer (t ex parlamentsledamöter och nyhetsuppläsare) samt folk i allmänhet en plastvallmo fäst på kavajen. Några av de största slagen i WWI utspelade sig på franska vallmofält har jag för mig, därav symbolen.
Jesper, som önskat att denna fråga kommit på tentan istället för f*cking Bonnie Prince Charlie...

Anonym sa...

Jesper: Vi fick Bonnie på vår tenta också... och slaget vid Culloden... ingen kom ihåg nåt...