lördag 24 november 2007

Julmusik > Ipod

Följande låtar kommer nu att läggas in på min Ipod eftersom familjen hemma har bakat pepparkakor i helgen. Få saker har fått mig att längta hem så mycket som att höra julsångerna igen.. Här är listan:

Blue Christmas - Elvis
The Cristmas Song - Nat King Cole
Do they know it's Christmas - Band Aid
Driving home for Christmas
Fairytale of New York
Feliz Navidad
Gläns över sjö och strand - Carola
Happy New Year - ABBA
Happy Xmas (War is over) - John & Yoko
Hej Tomtegubbar
Himlen i min famn - Carola
Hårda Paket - Electric Banana Band
I wish everyday could be like Christmas
I wish it could be christmas everyday
It may be winter outside - S-connection
Jag såg mamma kyssa tomten **Julavslutning 2004**
Jingle Bell Rock - Bobby Helms
Jingle Bells
Julen är här - Tommy Körberg & Sissel Kyrkjebo
Nu är det jul igen - Just D
Last Christmas
Let it snow **Ice Stage..**
Låt mig få tända ett ljus **Troligtvis den julsång jag kan spela bäst på piano**
Mary's boychild
Mer jul - Adolphson och Falk
Merry Xmas Everybody
Midnatt råder - Bosse Larsson **Lucia i nian..**
Misteltoe & Wine
Mössens Julafton **Lucia på lågstadiet..**
Nu tändas tusen juleljus
När det lider mot jul
O helga natt
Oiche chiún (Silent Night)
Peace on earth (little drummer boy)
Rockin' around the christmas tree
Rudolph the rednosed reindeer
Santa Claus is coming to town - The Crystals **Julmusikal..............**
Silent night
Snart kommer änglarna att landa - Ulf Lundell **Personlig favorit**
Tipp Tapp (tomatarna julnatt) - Mikael B Tretow **Fruktansvärt rolig version..**
Tomten jag vill ha en riktig jul
Tomten kommer snart - Jerry Williams
Tomteverkstan
Tänd ett ljus
We wish you a merry christmas
White Christmas
Winter Wonderland
Vår julskinka har rymt - Werner o Werner


Kan bara inte förstå att det typ är jul... Sitter just nu ensam i vardagsrummet i Portland, med en sprakande brasa, lugn musik och några bra böcker.. Ska hem igen imorrn. Skriver och berättar mer om min Thanksgiving-helg senare.

Long time ago in Betlehem
So the Holy Bible say
Mary's boychild Jesus Christ
Was born on Christmas Day

4 kommentarer:

prÄllan sa...

Kan inte låta bli att tassa in och ge en adventskram från Hedvig och Emy´s mamma.

Ute är det mörkt och nästan -4... men ingen snö, bara regnblandat grått.

Tänker på en annan julsång som jag lärde mig i Höganäs. Om jag minns rätt så var det en präst i en av grannförsamlingarna som skrev den till sin dotter när hon var trött på de "ulligulliga" vanliga traditionella sångerna. Den fastnade, jag gillar den...

När Du kom, när Du blev en liten människa som jag då tände Du ett ljus, ett ljus som aldrig slocknar.

Nu är jag Din, du finns hos mig, jag vet Du aldrig ska lämna mig hur svårt det än kan bli på denna mörka jorden.

Det finns en Gud, det finns en kraft och jag vilar i vad han sagt att alla dagar här är den kraften med mig.

Det finns ett ljus, det lyser klart, kanske kommer Du rätt snart så att Din kärlek kan, helt förvandla världen.


Adventshälsning från Ellinor

Anonym sa...

Hej Caesar! :)
Läget med dig? Det verkar som att du har det bra i USA. Coolt med Thanksgiving ju! :P
Men du får faktiskt skärpa dig och göra ditt skolarbete. ;) Ha det gött!! Kram /Anna:)

Anonym sa...

Engelska, så jag ska bli kursare med Jesper... har dragit den där kursen efter mig nu sedan HT05...

...ärligt talat, Prällan... vad var odsen, hur känner ni varandra... det kan ju liksom inte finnas två väl?

Jonthe sa...

Nää.. nu börjar det bli tråkigt att läsa om dina jullåtar. Nåt mer måste ha hänt den senaste tiden. Svik inte dina trogna läsare!