tisdag 1 juli 2008

Dimma

Jag är så inne i Lovewell-dimman nu att jag ber om ursäkt för att det är det enda jag kan babbla om. Tips: efter 3 augusti är det slut. Och nån gång fram i oktober släpper det nog.

Idag har vi öööövat! Två dygn kvar, knappt, och supermycket kvar att stagea. Idag har vi lärt oss da Finale, som kommer bli supermaffig. Stämsång. Yay min favvo. Vi har även finishat en stormscen; med stepp(hm hur stavar jag det på svenska?)-regn och dans-vind och jag är en basketbollkorg. Det är inte det lättaste ska jag be att få tala om. Nu tackar jag Erin (vår koreograf) för att hon har tvingat oss göra armhävningar, för att hålla armarna uppe i en cirkel framför sig i typ 6-7-8 minuter är lite småjobbigt.

Ikväll lekte vi the handgame. Snabb genomgång för er som ine vet: alla sitter på golvet och är tysta och blundar, ledarna parar ihop en två o två utan att man vet vem man sitter framför, man hittar varandras händer och känner på dem/leker med dem/osv i typ 5 minuter, sen ställs man upp och flyttas runt och sen ska man försöka hitta varandra igen - utan att titta och utan att prata. Jag fick Angela. Vi hittade varann rekordsnabbt. Då får man kolla på hur alla de andra försöker hitta sin partner. Jag ÄLSKAR the handgame!

Finale:
This is your truth now
This is your family
This is your road to self discovery
This is your challenge now
Finding your way

We're bound
Bound to the moment we're living
We're bound
Bound to believe in what we're given
We're bound
Bound to be proud of our decisions
The pages of our lives

Inga kommentarer: