söndag 15 juli 2007

Listen well, Create well, Lovewell!

Det är faktiskt få ställen som inte är hemma, där man känner sig hemma. Ett av dem är Valla Folkhögskola i Linköping. Det är där jag är just nu. Lovewell Sweden 2007. Om du inte vet vad Lovewell är, check it out: www.lovewell.org

8 svenskar, 7 amerikaner. 12 tjejer, 3 killar. 15 underbara människor och en flödande kreativitet, kan det bli bättre!? Plus en underbar staff såklart! Det enda som kanske inte är så underbart är maten. Idag fick vi inte ens någon, så det blidde Mackedoncan. McFeast plusmeny. :o) Tur att det finns så mycket som uppväger maten!

Vi har varit här i nästan en vecka, kom i måndags, men redan har vi skrivit klart typ halva akt 1, massa låtar och börjat tänka på namn.. Temat är, tada, Heeeeeell! Jag bara ääälskar öppningsnumret, så jag känner att jag måste dela med mig av refrängen (om du läser det här innan du ser föreställningen om två veckor, please sluta läsa här :o)):

And the road you walk is paved
With every choice you ever made

When your body is an empty shell

You are 6 6 6 feet under


When your soul it has been sold

And you're longing for the cold

When you're trapped inside a lonely cell

You are 6 6 6 feet under

in Hell


Vi såg Hary Potter i fredags. Tänka sig, vi fick tag i 20 biljetter på premiärdagen, bara två dagar innan. Tyvärr flimrade filmen ganska mycket, men det gick rätt bra ändå. Filmen var helt okej, de är duktiga, de som gjort den, även om man på en del ställen såg riktigt hur trickfilmat det var... Som när Graup lyfter upp Hermione... Hmmm... Har man inte läst boken tror jag det är svårt att hänga med... Men jag gillade den :o) När vi kom hem (halv ett) kollade vi på Love Actually, o Snape är med i den också!! Haha, kul!
På tal om Harry Potter, gå in på Youtube och sök på: Potter Puppy Pals. Välj sedan the mysterious ticking eller något sånt... Asball!

Snape, Snape, Severus Snape
Dumbledore
Ron Ron Ron Weasley

Harry Potter Harry Potter Oh Harry Potter Harry Potter Yeah
Voldemort Voldemort, Volde volde volde Hermione

Om du inte har något att göra helgen om två veckor så kom upp till Linköping! Föreställningarna ges på Sagateatern, 28 o 29 augusti. Vore kul om du kom!!! :o) Jagt lovar att det blir sevärt!

Nu ska vi samlas och fortsätta jobba!

Inga kommentarer: