tisdag 5 juni 2007

Vad är en bal på borgen?

Då har man varit på sin första bal! Överskattat? Nej, kanske inte, men ingenting jag skulle vilja göra varje dag precis. Det var helt okej väder, lagom varmt och så där. Jag började dagen med ett besök hos frisören; håruppsättning och sminking. Klockan fem hämtade vi Magne i Arlöv och tjugo över anlände vi till AF. Vi var tidiga (inte först) och det var himla smart märkte vi sen när folk började anlända på riktigt och röda mattan bara var en enda lång kö. Lite mingel ute vid fontänen i Lundagård, fotografering och så. Det är roligt att för en gångs skull vara riktigt finklädd och se alla sina skolkompisar uppklädda och glada :o)

Maten bestod av laxsmörgås till förrätt, fläskfilé & potatis till huvudrätt och nån mysko grej med passionsfrukt o jordgubb till efterrätt. Jättesmarrigt! Rektorerna höll tal. Hmm. Förutom Mårten, som sjöng italienska arior. Go Mårten!!!!! Oskar blev skitsur när jag lite diskret frågade om vipanspex-treorna kunde få sjunga lite snabbt. Ursäkta mig då. Well, middagen var allmänt trevlig iallafall. Sinem hade gjort borsplaceringen och, snäll som hon är, placerat mig bredvid (surprise) Magne och Niklas. Mitt emot satt Henrik och Jenny, samt Jonathan och Pillan. Tack Sinem, det blev himla bra!

Jag höll mig undan från spriten och de av mina "kompisar" som planerat att supa mig under bordet misslyckades ganska rejält. Dock smakade jag ett lillfinger av Magnes punsch. Det var äckligt... Dans till orkester är najs! Mats bjöd upp mig först, sen dansade jag två danser med Magne innan det var dags att köa till Tegnérs. Sen började partypartyt. Det är inte riktigt mitt favvofestande.. Dessutom var jag ganska trött. Spenderade 1,5 timme på en prakbänk i Lundagård med Ale, Niklas mfl. Det var mysigt. O lite kallt.

Vi åkte hem klockan 5. Ganska lagom. Sov i 9 timmar innan jag åkte in och kollade Polhem :o) Visst hade jag roligt igår, men jag skulle inte vilja ha bal idag igen. No way!

Jaha, då är det väl dags för ångesten att infinna sig. Än så länge kommer den i stötar då och då. Herre Gud, det är ju för sjutton student om 6 dagar... Betygen är satta. Vi får dem nästa fredag. Bal har vi haft. Nu är det nära.. Jag längtar och våndas! Panik...






1 kommentar:

Anna sa...

Hej Cissi!
Jag blir den första som kommenterar!? Om det nu funkar.
Vad fin du var på balen! Alldeles, alldeles... underbar.
Du måste blogga oftare, hålla mig lite uppdaterad om ditt fartfyllda liv.
Kramar /Tuffie