fredag 25 maj 2007

I shot the Sheriff!

Sitter hemma hos familjen Svebring och spelar kortspel. Mikael har köpt "Bang!" och har nu lärt Padde, Malin, mig, Elisabet o Martin. Alla är fast. Tyävrr åkte jag precis ut (som vice sheriff) och kan alltså ägna mig åt lite hederligt blogskrivande istället för att smyga runt och skjuta outlaws i Vilda Västern. Jag rekommenderar dock detta spel: Bang!, samt extensionen Dodge City.

Malin sov över hos mig inatt, vi ägnade gårdagen åt att hoppa studsmatta, spela skitgubbe och kolla igenom mina vernissage-saker. :o) Vi åkte dessutom in till skolan i morse (fast vi båda var lediga) och fixade lite saker till vernissagen. Jag kommer att ställa ut lite filmer (OB t ex), foton (jättefina som Jonas har fixat!) och mitt projektarbete! Jag hoppas att det blir najs!

Medie-treornas vernissage på Gymnasieskolan Vipan, 29/5: 15-19, 30/5: 9-12.

Efter skolan åkte vi till Genarp. Det är en mysig plats, jag har inte varit där på jättelänge. Vädret var himla najs och vi avverkade i rask takt Sandvägen, Genarpsbadet och området innan kyrkan. Det enda hindret vi stötte på var två killar i 10års-åldern som kaxade sig. Malin snodde den enes cykel o krävde en kram i lösen. Det var det roligaste jag varit med om på länge. Killen, som gömde fejset bakom en halsduk hela tiden, tog en kvart på sig att ge Malin en kram och få sin cykel tillbaka. Skitkul! Vi gick till Ica o köpte juice o fralla. Sen började det regna... Stora, tunga, kalla droppar som ledde till att vi köpte en trisslott, inte vann något, och sedan tog bussen via Staffanstorp och hem.

Imorrn ska jag och mamma köpa flygbiljett till mig... Scary! :o)

Jaa, bal, student och skolavslutning närmar sig raskt och om en vecka är alla betyg satta. Jag har säkrat mitt MVG i religion genom att skriva ett fel på provet om hinduism och buddhism. 35/36. På det förra provet (kristendom, judendom, islam) fick jag alla rätt :o) Specialarbete till på måndag, som dessutom ska redovisas. Arbetsmiljöshit, engelsk writing task, exporedovisning, engelskprov och vernissage kvar innna betygen sätts. Hmmm...

Well, jag borde återgå till att vara social. Ytterligare två personer har åkt ut och jag hoppas på att spelet är slut snart så jag kan vara med. :o) Bulltajm!

//Cocecocilolia

1 kommentar:

Anna sa...

Hej!
Har du bokat flygbiljetter nu? Ja, det har du. Tror jag.
Vad var det mer jag skulle skriva?
Hm.. Just det, religion. MVG i religion är bra! Även om du gjorde mig oerhört förvånad när du sa "Ja! Jag fick VG i betyg". Du upphör aldrig att förvåna mig!