söndag 6 maj 2007

Ännu en sen redigeringsnatt

Det är söndag natt, skola imorgon, och jag sitter uppe för jag vet inte vilken natt i ordningen och jobbar med Var Glad-spex-dvdn. Det är slutklämmen nu, ska bara bränna ut extramaterials-skivan. Vilket iofs inte visar sig vara så "bara". Det gäller att hålla tummarna för att det funkar. En positiv sak är att jag precis fick pengarna av Frida, för vårt jobb. Sinem, jag och Jesper filmade, men Jesper vill inte ta del av betalningen så jag o Sinem får dela på 3000 spänn :o) Tack Jesper! Fast det är ändå Sinem o jag som har gjort grovjobbet, dvs redigeringen. Damn it, det fuckade sig igen... Gaaaaah, jag hoppas Jonas kan lösa det här åt mig, på distans..

För övrigt har dagen varit slapp, väldigt slapp till och med. Vaknade halv tolv, käkade frukost o kollade på Grey's Anatomy, säsong 2, episode 14 (sista jag har, ska låna andra halvan av säsong 2 av Sinem imorrn). Duschade av mig all grön färg som jag hade kvar i nacken, hårbottnen och öronen sedan igår (berättar mer om Spexet längre ner) och gick sedan en lång promenad i det underbara vädret. Kom hem, gick ut med Otto. Kom hem igen, har städat lite o suttit o segat vid datorn sen dess...

Känner mig tom. Spexet är slut för i år. Över huvud taget för mig. Detta var mitt tredje och sista år och även om man ska sluta på topp, och jag tycker att jag gör det, så känns det jättesorgligt. Fast o andra sidan, jag hade inte pallat göra ett till. Inte som ansvarig. I ettan var jag bara enkel skådis, i tvåan var vi 4 som delade på ansvaret (och jag var inte den som tog mest om man säger så), i år var vi många i ansvarsgruppen (all cred till amanda, helen, sara, moa, jesper, anna, rasmus o alla andra som har tagit sitt ansvar) men jag har varit huvudansvarig och det kräver en del. Jag har svurit, gråtit och i tankarna dödat nästan alla spexare. Men fy fan vilket bra jobb som gjordes i helgen! Vi rockade fett! Och det är allas förtjänst, tillsammans! Ett stort tack till alla!

Blö, jag kommer aldrig bli klar med den här redigeringen, men nu måste jag sova. Egentligen skulle jag vilja sjukskriva mig några veckor (tills betygen är satta...). Gonatt

1 kommentar:

Anna sa...

Sista kommentaren för idag! Ville bara säga att om du måste fixa film och sova så är det kanske inte så smart att sitta och skriva blog? Eller????
/ A
PS Skalman var cool!