torsdag 6 mars 2008

Pop goes my heart!

När jag kollar på film brukar jag inte välja efter vilka skådisar som är med, jag är oftast rätt okunnig på den punkten. Eh, va, är hon känd? Självklart finns det skådisar jag vet vilka det är men det mesta är ett blurr av hopblandade ansikten och filmgenrer. Anyways, en skådis som jag - trots rykten och skit - faktiskt gillar, är Hugh Grant. Han är med i den sortens filmer jag gillar - när jag inte är på dramaochdjupameningarhumör - också (lite sådär lagom en kväll efter en hel dags läsande i min lagom intressanta men alldeles för jobbiga textbok) - inte för tungt, inte för chick-flicks-fjantigt. Music & Lyrics blev det. Mycket bra film må jag säga, definitivt över förväntningarna. Catchy musik, bra skådespelarprestationer och en mycket söt kärlekshistoria. The script is brilliant, som jag skulle sagt på engelska och orkar inte ta mig tid att hitta den perfekta svenska översättningen (som troligtvis inte skulle tagit längre tid än att skriva allt detta...)Trailer:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte sett Music & Lyrics, men den verkar sevärd, helt klart... Borde helt klart skaffa till the Grant 'n Firth Section av min DVD-samling.

Anonym sa...

Så, sedd. Bra. Mycket bra. Feel Good.

Cissi sa...

:O)