söndag 10 augusti 2008

Anna, Anna, Anna

Var på avskedsfest hos Anna ikväll. Med kreativiteten som hängde kvar sen Lovewell skrev vi en liten fin sång till henne inför resan:

Anna har funnit sin bana
Nu ska hon åka till Ghana
Det kunde vi aldrig ana
Att Anna skulle passa de små barna

I ett helt år ska hon va borta
Och lära barnen att inte snorta
Så att de utan doping kan sporta
Då blir deras liv långa, inte korta

Anna, Anna, Anna
Vi vill att du ska stanna
Men vi vet att du vill åka
Så vi skall inte bråka
Anna, Anna, Anna
Det är ett rätt beslut
Det är dags att flyga ut

Vi hade lite småproblem med rim här och var. Andreas, äkta 08a, gick inte med på att rimma borta med tårta och vårta, så vi fick använda snorta istället. Låten är en tango och koreografin mycket fin. Skriven av: Andreas, Albert, Ellen, Jesper och mig själv. En liten bild på Anna från tidigare:

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fin bild!

Jag är mycket hedrad över sången! Dock tycker jag att jag också borde vara med som upphovsman då snorta-rimmet var min förtjänst.

Borta rimmar på tårta, så det så, Andreas!